چهره زخمی ایران در آستانه سال نو – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۳۶۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

کمتر از دو هفته به سال نو باقی مانده است. بهار می آید، طبیعت جانی دوباره می گیرد و زندگی ادامه پیدا می کند. در این روزهای نزدیک به سال نو جامعه درگیر نبردی سنگین و نفس گیر علیه حکومتی است که در هجومی بی مانند، نان و نفس و زندگی مردم را به شدیدترین وجه ممکن تاراج می کند.

قسمت تاریک این جنگ برای بقا را یک زن، یک مادر دردمند و یک مبارز انقلاب “زن زندگی آزادی” اینطور به تصویر می کشد. “با مسموم کردن دانش آموزان می خواهند دلار ۵۵ تومن از یاد برود/ طرح مولد سازی از یاد برود/ تورم ۷۰ درصدی از یاد برود/ سکه ۳۰ میلیونی از یاد برود/ پراید ۳۰۰ میلیونی از یاد برود/ شب عید مردم و نداری و بدبختیشون از یاد برود.”

مبارزی دیگر از جنس همین زنان انقلابی عکسی را در اینستاگرام منتشر کرده که دو دختر جوان دانش آموز همدیگر را بعد از حمله شیمیایی به مدرسه شان بغل کرده اند، و می نویسد: “شادی و تبریک به مناسبت روز جهانی زن”.

این آن تصویری است که در ایران وجود دارد و اینچنین دقیق و کارشناسانه توسط دو تن از “عادی ترین” و “معمولی ترین” اعضا این جامعه ۸۰ میلیونی به تصویر کشیده شده است.

قسمت روشن این جنگ برای زندگی بهتر، شناخت عمیق از حکومتی است که کمر به نابودی مردم بسته است. مردم ایران بهتر از هر تحلیلگر و کارشناس و “سیاستمدار حرفه ای” دست حکومت را خوانده و اهدافش را تشخیص داده اند. این مردم را نمی شود با دستگیری ۳۰ هزار نفری، شلیک مستقیم به چشم و قلب معترضین و با تهاجم شیمیایی عقب راند. گوشه ای از جواب مردم به این جنایت شیمیایی را همین چند روز پیش در ۳۶ شهر ایران و عزم مردمی دیدیم که برای نابودی حکومت به مدت شش ماه در میدان جنگ حضوری فعال دارند تا با سرنگونی جمهوری اسلامی بهار زندگی را با همه طراوتش جشن بگیرند.

روزی بود که خامنه ای برای اینکه مردم را از انقلاب بترساند می گفت: اگر فشار و گرانی وجود دارد و مشکلاتی هست در عوض امنیت داریم. حالا همین حکومت مجبور است برای حفظ امنیت و بقای خود مدارس و دانشگاه و مترو و پاساژ را مورد حمله شیمیایی قرار بدهد تا به خیال خود مردم را از انقلاب بترساند. موج بعدی و سهمگینتر انقلاب در راه است و بزودی باید گفت قدم نو رسیده مبارک باشد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *