هشت مارس امسال میخ دیگری بر تابوت حکومت اسلامی – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۳۶۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

امسال روز جهانی زن، بادی که از لابلای گیسوان زنان عبور میکرد بوی آزادی را با خود همراه داشت. امسال ۸ مارس رنگ حق به جانبی زنان و مردانی را داشت که بیش از چهار دهه، مخصوصا در شش ماه اخیر تمام قوانین ضد زن و ارتجاع اسلامی را به باد دادند و با هر شعارشان میخ دیگری به تابوت قراضۀ حکومت کوبیدند.

از سالها پیش زنان و مردان جسور به پیشباز هشت مارس میرفتند. در متروها و خیابانها با سرود خوانی و پخش شیرینی روز جهانی زن را گرامی میداشتند. حتی روزهایی که حکومت میخواست هر چیزی که بوی آزادگی دارد را خفه کند، مردم ۸ مارس را حتی اگر نمی توانستند در ابعادی بزرگ برگزار کنند، درمحافل خانوادگی جشن می گرفتند و به هم تبریک می گفتند.

سالهاست که زمزمه ها فریاد شده است. سالهاست که مردم در استقبال روز جهانی زن سرود خواندند، به خاطرش زندان افتادند، شکنجه شدند، و ۸ مارس امسال با قدرتی خارق العاده، با گردنی افراشته در جمعهای بزرگ راهپیمایی کردند. همان مردمی که برای امامزاده ها جوک ساختند، عمامه پراندند و زیر پا لگد کردند، همانها که حجاب در آتش انداختند و دورش رقصیدند، امسال  ۸ مارس ۱۴۰۱ را، به ۸ مارس ۱۳۵۷ گره زدند و با گامهایشان در خیابانها اعلام کردند که با انقلاب زن زندگی آزادی ایستاده ایم تا پایان.

جمهوری اسلامی با آیات قرآن و با الگوهایی چون فاطمه زهرا میخواست به سرنوشت زنان حاکم شود، اما با قدرت همین زنان دارد به گور سپرده میشود. این حکم قطعی انقلاب زنانه است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *