ماست و حجاب! – شهاب بهرامی

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حمله یک مداح بسیجی شاندیز در مشهد با سطل ماست به دو زن بی حجاب در یک لبنیاتی واکنش های زیادی به دنبال داشت. پس از پلمب شدن مغازه لبنیاتی به خاطر بیرون انداختن بسیجی مهاجم و سپس باز شدن پلمپ مغازه، مردم زیادی برای قدردانی از شجاعت صاحب مغازه و در قدردانی از این دو زن بی حجاب و شجاع ، با تجمع مقابل مغازه و اهدای گل و شیرینی حمایت خود را نشان دادند.

براستی جامعه ایران پدیده ای بی نظیر و نادری است. این جامعه که در سال ۵۷ با انقلابش زلزله ای در خاورمیانه براه انداخت، در رسیدن به اهدافش، در رسیدن به ابتدایی ترین حقوق انسانیش، یعنی آزادی و برابری و رفاه ناکام ماند. هیولای خون آشام اسلام  به جانش افتاد و البته زنان اولین و اصلی ترین قربانیان جانیان الله بودند. اما مبارزات پنهان تر در گذشته و آشکارا تعرضی در حال حاضر علیه حجاب بی وقفه و با قدرت تمام ادامه دارد.

تغییرات در تاکتیک های گوناگون رژیم در سرکوب جامعه با محوریت حجاب حکایت از تسلیم نشدن زنان به اوامر و دستورات و قوانین ضد انسانی این وحوش دوران غار نشینی طی این چهار دهه است. اکبر پونز یا همان اکبر گنجی و یارانش (سعید حجاریان و عباسی عبدی) در محله نازی آباد تهران با چاقوکش های خیابانی در اوایل انقلاب را بیاد آورید! یک وظیفه مهم این اوباشان حمله به زنان و دختران بی حجاب بود و اکبر پونز سر دسته این اراذل. اسید پاشی های اصفهان و دیگر مناطق ایران را بیاد آورید، کور کردن دهها دختر جوان را با تفنگ های ساچمه ای بیاد آورید، گیسو کشیدن ها و شلاق زدن ها و تجاوز کردن ها و سر به نیست کردن های زنان بی حجاب را بیاد آورید، مهسا امینی را بیاد آورید!

یک رکن اساسی شیفت کردن تاکتیک های سرکوب زنان از اکبر پونز به سطل ماست، مبارزات بی وقفه زنان شجاع و آزادیخواه ایران بود و “دختران خیابان انقلاب” و “ویدا موحد” ها یکی از اوج های این مبارزه شورانگیز زنان برای رهایی از چنگال اوباشان اسلامی بود. با انتشار “منشور مطالبات پیشرو زنان” انقلاب ژینا قله ای دیگر از مبارزات و پیشروی این جنبش عظیم و رادیکال انسانی را به نمایش گذاشت. انقلاب زن زندگی آزادی تا عمق جامعه نفوذ کرده و همچنان به پیش می رود. امروز سطل ماست می ریزند، فردا اما، ما مردم ماست هایشان را کیسه کرده و بر گور این حکومت می رقصیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *