ریاکاری اسلامی و رئوفت رهبری – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رییس دفتر خامنه‌ای حرفهای عجیبی در مورد او زده است. میگوید: دو ویژگی بارز ایشان این است که بسیار مهربان و رئوف هستند. دوم اینکه ده سال است دغدغه ایشان اقتصاد و معیشت مردم است و غم و غصه مردم ایشان را پیر کرده است. با صرفه‌جویی حداقل مخارج خانواده را تامین میکند و خودش در نهایت سادگی زندگی میکند. فرزندان ایشان هم همگی مستاجرند و اجاره می‌پردازند. همه ساده‌زیست و بی‌آلایش هستند.

از شان نزول این مصاحبه میگذرم و به دو نکته اشاره میکنم.

در مورد مهربانی این رهبر اسلام جای شکی نیست! شلیک به هواپیمای اوکراین و شلیک گلوله سپاه ایشان به نوجوانان و نابینا کردن‌ها، تجاوزها و شکنجه‌ها، مسموم کردن‌ها و کشتار ۱۵۰۰ نفر در آبان ۹۶، اعدام‌ها و سنگسارها و اسیدپاشی‌های سربازان بدنام امام زمانشان را مردم باور کنند یا دم خروس را؟ ظاهرا ایشان فقط دستور میدهد اما نتایجش او را به گریه می‌اندازد!‌

ویژگی دوم از اینهم بارزتر است. دغدغه فقر مردم! گیریم خامنه‌ای سردسته مافیای اقتصادی نیست و از صبح تا شب مشغول غصه خوردن بخاطر فقر مردم است. گیریم اصلا خود او کارتن خواب و زباله‌گرد است و نان شبش را با گدایی تامین میکند. اینها مساله مردم نیست. مساله مردم سیاست‌ها و نظامی است که چند نسل را به تباهی نشانده است. جناح اصولگرا همیشه وانمود کرده است که از جناح‌های دیگر بیشتر دغذغه اقتصادی و فقر مردم را دارد.  در حالیکه این جناح و چهره‌هایش ضدکارگرترین، ضد مردم‌ترین، بیرحم‌ترین و قسی‌القلب‌ترین بخش حکومت است. همه جناح‌ها و ارگانها و مقامات حکومت شریک جرم و جنایات ۴۴ سال گذشته هستند اما جناحی که نقش سرکوبگرانه‌تری دارد نقش تعیین کننده‌تری در حفظ نظام و فقر و بدبختی مردم دارد. فقط با سرکوب بیشتر میتوان دستمزدهای چندرغاز را به کارگران و چنین فقری را به اکثریت مردم تحمیل کرد.

ریاکاری‌های رهبر و رییس دفتر او فقط حال مردم را به هم میزند. رییس دفتر خامنه‌ای گفته است: “بیش از ۱۰ سال است که رهبر معظم انقلاب، شعار سال را مسائل اقتصادی اعلام کرده‌اند”. نتایج این شعارها را مردم در زندگی روزمره‌شان با گوشت و پوست لمس میکنند و بیش از ده سال است شعار محوری مردم مرگ بر خامنه‌ای است. انقلابی که نزدیک هفت ماه است جریان دارد به این ریاکاری‌ها و دغدغه‌‌ها و شعارها و نظام مافیایی اقتصادی آن پایان خواهد داد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *