از خاکریز فرو ریخته “روز قدس” تا “خاکریز” فتح شده حجاب! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۳۹۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

۴۴ سال پیش، خمینی آخرین جمعه ماه رمضان را “روز قدس” اعلام کرد. این یک سرمایه گذاری شیادانه بر  مساله فلسطین، بر درد و رنج عمیق مردم فلسطین بود تا بتواند از کشورهای اسلام زده برای اسلام سیاسی تازه به قدرت رسیده در ایران نیرو بسیج کند.

خمینی هنگام اعلام روز قدس خطاب به “مسلمین جهان” گفته بود اگر “تجمیع” میکردند و “هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می ریختند او را سیل می برد”! البته اسرائیل را سیل نبرده است اما خود حکومت اسلامی در مقابل سیل انقلاب “زن، زندگی، آزادی” در حال ویران شدن است. حکومتی که هر سال انتظار می کشید تا در آخرین جمعه ماه رمضان با عربده های “مرگ بر اسرائیل” به نیروهایش قوت قلب بدهد، دیروز نتوانست حتی بسیجی های خودش را برای دست و پا کردن یک تجمع قابل عرضه بسیج کند و دل لشگر ناامید حکومتی را خوش کند که بله بار دیگر “امت در صحنه حماسه آفرید”.

میدانیم که در ادامه انقلاب “زن، زندگی، آزادی”، در روز سیزده بدر، سنگر حجاب که “خاکریز اول” حکومت بوده توسط مردم فتح شد و درنده های اسلامی مجبور شده اند به جای تیر جنگی با “تذکر لسانی” “امر به معروف و نهی از منکر” کنند. یعنی مردم ادبشان کرده اند.

دیروز اما فرمانده نیروی انتظامی از خاکریز قبلا فرو  ریخته “روز قدس” اعلام کرد که “طرح عفاف و حجاب از فردا آغاز میشود”!

این یک تلاش از پیش شکست خورده برای مقابله با فراخوان دانشجویان به بی حجابی سراسری در ۲۶  فروردین است. دانشجویان برای مقابله قاطع با تصمیم رژیم برای امتحان مجدد طرح “عفاف و حجاب”  تحت عنوان طرح “تذکر لسانی” به بی حجابی سراسری  در ۲۶ فروردین فراخوان داده اند. دانشجویان از مردم خواسته اند: “دوشادوش یکدیگر، برابر نیروهای سرکوبگر حکومت از جمله حراست و لباس‌شخصی‌ها ایستادگی کرده و همچنین با بی‌حجابی گسترده فردی و جمعی، حجاب اجباری این خاکریز اول حکومت را که در طی انقلاب زن زندگی آزادی فتح کرده ایم حفظ آنرا تثبیت کنیم.”

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *