شاهین شهرعلیه حملات شیمیایی – خلاصه اطلاعیه حزب کمونیست کارگری ایران

مندرج در ژورنال شماره ۳۹۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز ۲۶ فروردین خانواده های دانش آموزان و مردم شهر شاهین شهر بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده در اعتراض به حملات شیمیائی حکومتیان به مدارس دخترانه مقابل اداره آموزش و پرورش این شهر تجمع کردند و شعار های ضد حکومتی سر دادند. نیروهای سرکوب بلافاصله در محل حاضر شده و با گاز اشک آور اقدام به متفرق کردن جمعیت کردند.

در برابر این تعرض حکومت مردم معترض در محل باقیمانده و با کف زدن و فریاد مرگ بر دیکتاتور و بیشرف، بیشرف و سردادن شعار نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم به تجمع اعتراضی خود ادامه دادند. تجمع کنندگان شعار میدادند: “حکومت کودک کش، نمیخوایم، نمیخوایم”، “مرگ بر دیکتاتور” و “هیز تویی هرزه تویی…”. مردم شاهین شهر با این حرکت اعتراضی خود راه موثر مقابله با سیاست جنایتکارانه تروریسم شیمیایی حکومت علیه دانش آموزان را به نمایش گذاشتند و الگویی برای همه شهرها شدند.

بنا بر خبر دیگری روز شنبه یکی از مدارس دخترانه در شهر قدس مورد حمله شیمیایی قرار گرفت و پس از آن دانش آموزان و خانواده هایشان دست به تجمع زده و شعارهای اعتراضی سر دادند.

حملات شیمیائی به مدارس یکی از شنیع ترین و جنایتکارانه ترین سیاستهای تروریستی حکومت آدمکش اسلامی است و خشم و نفرت همه مردم علیه این حکومت منحوس ضد مردمی را بیش از این برانگیخته است. باید علیه حملات شیمیایی به مدارس در سطح سراسری به پاخاست و همچون شاهین شهر و سقز در تمام شهرها در مقابل آموزش و پرورش و مدارس تجمع و اعتراض کرد. یک پاسخ محکم به این جنایت وحشیانه حکومت اعتصاب سراسری معلمان و دانش آموزان و تعطیلی مدارس و تجمعات اعتراضی گسترده است. مساله بر سر جان و زندگی کودکان ماست. نباید آنها را به مدرسه فرستاد. تا وقتی این حملات ادامه دارد باید به اعتصاب ادامه داد. حملات شیمیایی به مدارس آتشی دیگر بر خشم مردم برای ادامه انقلاب زن زندگی آزادی زده است. حکومت جنایتکار و کودک کش جمهوری اسلامی باید گورش را گم کند و برود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *