دالایی لاما، مذهب و کودک آزاری – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۳۹۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

چند روز قبل ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد دالای لاما لب‌ یک پسربچه را بوسیده و سپس زبانش را بیرون کشیده و به او می‌گوید: “زبانم را بمک”.

برای اینکه از عصبانیت داد نزنید، کافی است که به خدا و مذهب (هر نوع مذهبی) معتقد باشید. همه مذاهب توجیه گر و هموار کننده راه تجاوز البته به “شیوه شرعی” به کودکان و زنان هستند. گویی همه کتابهای مذهبی را پدوفیل ها و قاتلین و تجاوزگران نوشته اند.  مذاهب عقل و منطق و انسان دوستی را از آدمها میگیرند و کاری میکنند که بسیاری از آدمها هر مزخرفی را باور کنند. حتی تجاوز به کودکان و یا بوسیدن لب یک کودک را مثل حاکم تبت “از رافت و انسان دوستی” تلقی کنند و یا نحوه لمس کردن نوزاد با هدف لذت جنسی توسط خمینی را ستایش کنند یا ازدواج محمد با دختر هفت هشت ساله و یا صیغه را با آیات آسمانی هضم کنند و یا سر بریدن مثل داعش و امثال اینها را وظیفه دینی خود برای رفتن به بهشت بدانند. حتی بیان این ها در یک جمله واقعا مشمئز کننده است.

خوشبختانه در عصری زندگی میکنیم که خودآگاهی نسبت به حقوق کودک و حقوق انسانی و حتی حقوق حیوانات بسرعت در حال رشد است و بخشهای وسیعتری از مردم از توحش مذهب تحت هر عنوانی ابراز انزجار میکنند. همین که کسانی که در مراسم بودایی حضور داشته اند خود ویدئوی بوسیدن کودک را در سطح دنیا منتشر میکنند و او را افشا مینمایند و ناچار میشود عذرخواهی کند نشانه تحولی است که در راه است. کاربران زیادی با دیدن این ویدئو نوشته اند اگر اینها در ملاء عام چنین عملی را انجام میدهند، در خفا با کودکان و مردم چه میکنند؟

در دوره کنونی خودآگاهی مردمی و نسیم ضد خرافه و تجاوزات مذهبی در حال وزیدن است. زیر فشار این خودآگاهی است که جمهوری اسلامی ناچار است از سنگسار و ازدواج کودکان معذرت خواهی کند، دالایی لاما ناچار است از تجاوز به یک کودک عذر خواهی کند، پاپ ناچار است از تجاوز به کودکان در کلیساها و مراکز نگهداری کودکان توسط کشیشان عذر خواهی نماید. اینها هنوز بسیار کم است اما از نتایج سحر است. رنساس ضد مذهبی در ایران علیه حکومت اسلامی قطعا با سرنگونی حکومت اسلامی به این روند ضد مذهبی در سطح دنیا بسیار سرعت خواهد داد و ناقوس پایان مذهب و تجاوزاتش را به صدا در خواهد آورد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *