جنگیدن زیر نور آفتاب – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۳۹۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شماری از آسیب‌دید‌گان چشمیِ اعتراضات اخیر از سلسله فشارها و آزارِ آنلاین خبر داده‌اند.

کیمیا زند، غزل رنجکش ضحا موسوی و کوثر افتخاری از جمله مجروحانی هستند که در معرض این ترور روحی و روانی رژیم قرار گرفته اما ساکت نمانده، در مدیایی اجتماعی دست به تعرض متقابل علیه ارتش سایبری زده و توطئه رژیم را علنی کرده اند.

لشکر زن زندگی آزادی میداند چگونه از خود دفاع کند و تعرض حکومت را با ضد حمله وسیع اجتماعی پاسخ دهد. این منطق انقلاب است که مردم در یک سنگر به وسعت سراسر کشور از هم روحیه می گیرند و توطئه حکومت را در هم می شکنند. در همین تجربهِ این چند عزیز درسهای سیاسی مهمی نهفته است و همین تجربه را می شود و باید عمومی کرد و گسترش داد. آنچه که اینجا بیش از هر چیز حائز اهمیت است، رسانه ای کردن و به اشتراک گذاشتن این درد مشترک و این روحیه مبارزاتی جمعی است و جا دارد همه مجروحان انقلاب جاری  و خانواده هایشان تجربه مشابه خود را علنی کرده و در این سنگر هم پشت دشمن را در ابعاد وسیع تری به خاک بمالند.

وزارت اطلاعات و ارتش سایبری جمهوری اسلامی دوره دیده و با تجربه است و اگر ما را تنها و بی کس و دور از جمع ببیند، تعرض فیزیکی و روحی سیستماتیکی علیه ما سازمان میدهد. اما زمانی که هر کدام از ما فعالین این انقلاب دشمن را از سایه بیرون بکشیم و در روز روشن و در زیر نور آفتاب با این “سربازان گمنام امام زمان”  رو در رو وارد جنگ شویم، آنگاه خواهیم دید این دشمن به ظاهر قوی در برابر قدرت و عظمت ما شکننده، روحیه باخته و بی آینده است.

هفت ماه بعد از شروع انقلابِ ما به صفوف از هم پاشیده دشمن نگاه کنیم و روحیه قوی خود را ببینیم تا به این یقین کامل برسیم که اتحاد و روشن بینی و خواست ما برای رسیدن به یک جامعه آزاد و انسانی چه “معجزاتی” دارد که پیش از این به دیده نمی آمد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *