رویدادها زیر ذره بین- کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

آزار جنسی در بازداشت

* یک زن بازیگر سرشناس و دو فعال حقوق زنان در روایت‌های جداگانه‌ای می‌گویند که در زمان بازداشت یا احضار، ماموران زن آن‌ها را مجبور کردند به طور کامل برهنه شوند. در تایید این خبر شاپرک شجری زاده نیز اعلام کرده است: در هوای سرد بازداشتگاه مجبورم کردند که شورت و سوتینم را در بیاورم و بشین و پاشو بروم.

– تعرض و آزار جنسی کار همه حکومت هایی است که در معرض خطر نابودی توسط مردم قرار دارند. فکر می کنند به این وسیله کاری می کنند که اعتراضات خفه می شود و ادامه حکومت آنها برای دوران طولانی تری تضمین خواهد شد. این تجربه در بسیاری از کشورها و خصوصا در ایران شکست خورده است. جمهوری اسلامی در محاصره مردمی قرار گرفته است که هیچ جنایتی، از جمله تعرض و آزار جنسی در زندانها نمی تواند نجاتش بدهد. افشای هر تک جنایت جمهوری اسلامی باعث متحدتر شدن مردم برای سرنگونی هرچه فوری تر این حکومت ضد انسانی است. اعدام، تجاوز، گسترش اعتیاد و تحمیل فقر و فلاکت عمومی، خنجر خشم اجتماعی را برای سرنگونی جمهوری اسلامی تیز تر می کند.

“برادران قاچاقچی”

* حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس، به روزنامه اینترنتی فراز گفت: “میزان فروش مواد مخدر مناطق تحت حمایت طالبان به ایران “به اندازه یک سال بودجه عمرانی کشور ماست.”

– ما گفتیم و همه مردم ایران به خوبی میدانند که بحران افسار گسیخته مواد مخدر در ایران هیچ دلیلی جز وجود حکومت اسلامی ندارد. غیر از دلایل اجتماعی و اقتصادی و موانع سر به فلک کشیده برای برخوردار بودن از یک زندگی شاد و ایمن که زندگی مردم و خصوصا جوانان را به جهنم تبدیل کرده است، باید به سود سرشاری که از فروش مواد مخدر توسط “برادران قاچاقچی” به جیب زده می شود نیز اشاره کرد. جمهوری اسلامی اما غیر از بهره مندی از این سود عظیم، هدف دیگری نیز دنبال می کند. تلاش برای کنترل یک جامعه در حال انفجار با توسل جستن به مواد مخدر و معتاد کردن بخش هر چه وسیعتری از جامعه. انقلاب جاری نشان داده است این سیاست نیز شکست خورده است.

 خواستگاری در حافظیه شیراز

*مردی در آرامگاه حافظ در حالی که زانو زده از دختری بدون حجاب اجباری خواستگاری کرده و به او حلقه می‌دهد. دختر هم پیشنهاد خواستگار را پذیرفته و او را در آغوش می‌گیرد. استاندار فارس گفته است رفتارهای این زوج “خلاف شرع و هنجارشکنانه” است. انتشار این کلیپ خواستگاری موجب بازداشت مدیر این مجموعه و تعلیق مدیرکل میراث فرهنگی فارس شد.

– تنها در این رابطه می شود با این نکته استاندار استان فارس موافق بود که گفت این اقدام دو جوان خلاف شرع بوده است. چون اسلام، خرافات و عقب ماندگی مذهبی جایی در میان مردم و خصوصا نسل جوانتر در ایران ندارد. جامعه ایران برخلاف تبلیغات احمقانه، دروغین و خود فریبانه جمهوری اسلامی نشان داده است که هزاران فرسنگ با فرهنگ ارتجاعی اسلامی فاصله دارد و مدرنیسم ضد مذهبی در جامعه موج می زند. آنچه که حافظیه شیراز اتفاق افتاده است، بخشی از هنجار جامعه است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *