اقدامی مهم و تحسین برانگیز !- حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بر اساس آنچه یک وکیل بین‌المللی حقوق بشر در توییتر منتشر کرده پیش‌نویس یک قطعنامه برای لغو ریاست نماینده جمهوری اسلامی بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر به سازمان ملل ارائه شده است. این وکیل بین‌المللی حقوق بشر در واکنش به انتخاب جمهوری اسلامی به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل نوشت: “این توهین و بی‌عدالتی قابل تحمل نیست. ما سکوت نخواهیم کرد.” همچنین تاکنون طوماری توسط بیش از ۷۴ هزار نفر امضا شده و قرار است پس از رسیدن تعداد امضاها به صد هزار نفر، برای رهبران جهان فرستاده شود.

حقیقتا که انتصاب نماینده حکومت اسلامی ایران به عنوان رئیس “مجمع اجتماعی” در شورای حقوق بشر سازمان ملل که روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت اتفاق افتاد، انتصابی توهین آمیز و غیر قابل تحمل بود و به حق اعتراض و نفرت عمومی را برانگیخت. همه ما می دانیم که اگر حکومت اسلامی ایران ربطی به “حقوق بشر” داشته باشد فقط ضدیت با آن و فراتر از آن دشمنی با خود بشر است. چنین انتصابی حتی با تصمیم آذر ماه سال گذشته شورای حقوق بشر سازمان ملل مبنی بر تعیین یک کمیسیون برای رسیدگی به موارد نقض حقوق بشر در خلال اعتراضات سراسری ایران تناقض فاحشی داشت.

واقعیت این است که جنبش انقلابی زن زندگی آزادی در سطح بین المللی باعث شد که رژیم اسلامی در ایران هر چه بیشتر مورد اعتراض قرار گیرد. اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل بدلیل زن ستیزی این رژیم یکی از این موارد بود. با این حال باید گفت که اگر فشار از روی دول جهان و مراجع بین المللی برداشته شود آنها مثل فنر به جای سابق خود یعنی سازش و مماشات با جمهوری اسلامی و اعتبار بخشیدن به این رژیم ضدبشری برمی گردند.

برای انزوای کامل بین المللی جمهوری اسلامی بزرگترین نیروی ما بشریت مترقی است که جا دارد با بسیج این نیرو بر دولتها و مجامع عمومی چنان فشاری آورده شود که حکومت اسلامی از همه نهادهای بین المللی بیرون انداخته شود. مردم ایران یاران بین المللی خود را قبل از هر چیز در میان نیروهایی می طلبند که هم سرنوشتی عمیقی با آنها دارند. همان نیرویی که انقلاب زن زندگی آزادی را در سطح جهانی روی دست خود بلند کرد و صدایش شد. ما در پیوند با چنین نیرویی قوی ترین پشتوانه بین المللی برای سرنگونی جمهوری اسلامی را همراه خود خواهیم داشت و در مقابل هرگونه سازشکاری با حکومت اسلامی خواهیم ایستاد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *