آوار فقر تحمیلی بر سر مردم ایران – سیامک بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“مرکز پژوهش‌های مجلس: در فاصله ده سال، ۱۱ میلیون ایرانی دیگر فقیر شدند.”

مجلس شورای اسلامی بازوی قانون‌گذاری حکومت اسلامی که وظیفه دارد تمامی ردیف‌های بودجه و امکانات قانونی برای چپاول مردم ایران را تدارک ببیند، ناچار به اقرار بخشی از فلاکتی شده است که خودش مستقیما در ‌آن دست دارد.

در پژوهشی که عملا به کاری “من نبودم دستم بود” می‌آید، می‌گوید در فاصله ده سال ۱۱ میلیون ایرانی دیگر فقیر شده‌اند. روی این عبارت “دیگر” باید به درستی مکث کرد. یعنی پیش از این چند میلیون نفر “دیگر” را حکومت اسلامی به خاک سیاه نشانده است؟

وانگهی “فقیر” وجه مشخصه چه وضعیتی در جامعه است!؟ مرکز پژوهش‌های مجلس وقیحانه می‌گوید: “میزان فقر، یعنی فاصله فقرا تا خط فقر!” این ریاکاری و شیادی فقط از حکومت اسلامی برمی‌آید و بس.

مرکز پژوهش‌های مجلس اگر جرأت دارد، اختلاس و چپاول و ثروت‌های افسانه‌ای آیت‌الله‌ها و آقازادهای یک درصدی‌ را تحقیق کند. ارقام نجومی مصوبه مجلس صرف دستگاه‌های سرکوب شده است تا همین فقرای مورد اشاره را به ضرب بگیر و ببند و زندان و شکنجه ساکت کنند. ۶۸درصد بودجه مصوب مجلس به ۶ دستگاه نظامی و انتظامی و امنیتی می‌رسد. بودجه سپاه پاسداران ۱۲۰ هزار میلیارد تومان. بودجه وزارت اطلاعات ۲۳ هزار میلیارد تومان، حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران ۱۸۳ میلیارد تومان، حفظ نظم و امنیت عمومی ۱۰ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان، سازمان بسیج ۲هزار و ۸۲۹ میلیارد تومان. نهادهای مفتخور مذهبی ۲هزار و ۲۵ میلیارد تومان بودجه را همین مجلس تصویب کرده است.

این ارقام نجومی بخش کوچکی از ثروتی است که از سفره خالی مردم رفته است. فقط ثروت ستاد اجرایی فرمان خمینی بالغ بر ۹۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. رانت‌خواری سران حکومتی و خیل ‌آقازاده‌‌های کلاش هم که به آن اضافه شود حاصلش می‌شود ثروت‌های نجومی، فلاکت عمومی!

جمهوری اسلامی اکثریت عظیمی از جمعیت ۸۷ میلیون نفری ایران را به لبه پرتگاه خط بقاء رسانده است. میلیونها مردم در کف خیابان فریاد می‌زنند، یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه! حقوق ما ریالیه قیمت‌ها دلاریه!

این بساط دزدسالاری و نکبت با محرومیت دردناک میلیونها مردم ممکن شده است. فریاد مهیب انقلاب زن زندگی آزادی از همین محنت سرا بلند است! تا با به زیر کشیدن نکبت اسلامی سرمایه‌، به فقر و فلاکت، تبعیض و نابرابری خاتمه دهد!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *