کودکان، بی پناه ترین انسانها در جمهوری اسلامی – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۴۴۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“روزنامۀ اعتماد، در گزارشی تکان دهنده از آزار و شکنجۀ کودکان در یک پرورشگاه در شرق تهران پرده برداشت. روزنامۀ اعتماد اضافه میکند که این پرورشگاه محل نگهداری از کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست بوده. لازم به ذکر است که مربیان این مرکز طلبه بوده اند.”

در همین خبر از چگونگی شکنجه کودکان گفته میشود. اینکه کودکی را به خاطر شب ادراری با اتو سوزانده اند. او را در حمامی پر از سوسک زندانی کرده اند و غذایش را به نان خشک و آب تقلیل داده اند. اینها گوشه هایی از یک فیلم ترسناک نیست. نمیشود کانال تلویزیون را عوض کرد. واقعیت زندگی کودکان در نهادهای “نگه داری” از کودکان است.

بار اول نیست که از مراکز بهزیستی و مراکز نگه داری از کودکان چنین خبرهای دردناکی درز میکند. مراکزی که به جای مرهم بودن، خود درد هستند.

بارها معلوم شده بدترین و تهدید آمیزترین “سرپرستها” و “نگه دارنده ها” همین طلبه ها و قاریان قرآن و کشیشها و ملاها هستند. اینها بارها نشان داده اند که متجاوزند و کودکان را میترسانند. آموزش آنها عبودیت است و ترساندن از خدایی که بسیار ظالم است. در ایران با حکومتی که این انگلها را میپروراند، کودکان، این زیباییهای کوچک، هرگز در امنیت نخواهند بود. کودکی که شب ادراری دارد یعنی مشکل روحی دارد، بیشتر از هر چیز محیطی امن و پر از دوست داشته شدن، دستهایی مهربان، و روانکاوی با تجربه میخواهد. نه طلبه ای که یاد گرفته بترساند و از همه چیز و همه کس نفرت داشته باشد. و چه دیواری از دیوار کودک “بی سرپرست و بد سرپرست” که “صاحبی” ندارد کوتاهتر؟ یکی از مربیان سابق این مراکز به خبرنگار روزنامۀ اعتماد میگوید انقدر رفتار کارکنان با کودکان و نوجوانان بد و خشن بوده که نتوانسته تحمل کند و ناچار آنجا را ترک کرده است.

متاسفانه ما بارها و بارها شاهد رفتارهای خشونت بار و توهین آمیز و غیر انسانی توسط تعداد زیادی از مربیان این مراکز بوده ایم که بی تردید دلیل اصلیش فضایی است که حکومت اسلامی فراهم کرده است. جامعه نباید تحمل کند. انقلاب زن زندگی آزادی دارد همه چیز را زیر و رو میکند. یک جامعۀ انسانی لازم داریم تا هر شهروندی  به خصوص کودکان حرمت و احترام خود را داشته باشد. محیط زندگی کودک باید امن، شاد، و پر از عشق و دوست داشتن باشد. پیروزی انقلاب زن زندگی آزادی این چنین محیطی را تضمین میکند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *