“چیزی به عقب بر نمی گردد”- محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۴۵۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جمعی از فعالان مدنی و “مدافعین انقلاب زن، زندگی، آزادی” با انتشار بیانیه‌ای که روز یکشنبه چهارم تیرماه در کانال تلگرامی “انقلاب زنانه” منتشر شد، اعلام کرده‌اند:

“دانشجویان دانشگاه هنر با تحصن اعتراضی خود و مقاومت در برابر نیروهای سرکوبگر، اجازه ندادند تا حکومت زن‌ستیز اسلامی، به ارزش‌های انقلاب جاری که رهاییِ زن، زندگی و آزادی را به ارمغان می‌آورد، دست درازی کند.” آنها ضمن حمایت از تحصن و اعتراض دانشجویان دانشگاه هنر، تأکید کردند که “نه” گفتن دانشجویان این دانشگاه به “مقنعه اجباری و آپارتاید جنسیتی” را “نه کل جامعه، به کلیت جمهوری اسلامی” می‌دانند.

دانشجویان دانشگاه هنر، در بیانیه خود خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند “دانشگاه سنگر آزادی و برابری، پایگاه مدرنیسم و سکولاریسم، و همچنان کانون داغ انقلاب جاری است”. آنها همچنین هشدار داده بودند که “ما که حالا نزدیک به یک سالی می‌شود که ما شده‌ایم، هیچ حرفی با شما نداریم الا یک کلمه: نه.” و نهایتا با قدرت تاکید کرده بودند که “چیزی به عقب برنمی‌گردد”.

آری، “چیزی به عقب بر نمی گردد”!

این جمله کوتاه قدرت، عظمت و چشم انداز مطمئن انقلاب زن زندگی آزادی را منعکس میکند. اعلام میکند که جامعه ایران بعد از انقلاب زن زندگی آزادی آنچنان زیر رو شده است که هیچ چیز را حکومت اسلامی نمیتواند به عقب برگرداند.

واقعیاتی که حتی سران حکومت هم نمیتوانند انکار کنند چه ها هستند؟

زنان در کف خیابان و محل کار و زندگی حجاب را کنار گذاشته اند؛ استراتژیستها و امنتیهای حکومت در مقابل این جنبش عظیم خلاصی فرهنگی و خلاصی از مذهب سرگیجه گرفته اند و مجبور شده اند بی حجابی و بدحجابی را از یک جرم جنایی قابل تعقیب به سطح تخلف رانندگی تقلیل دهند؛ مراجع تقلید و آیت الله ها و حتی امنیتی های همیشه رجزخوان آشفته و نگران هستند و سرگیجه گرفته اند و بعضا  علنا اعلام میکنند برای جلوگیری از “کشف حجاب” کاری از دستشان ساخته نیست؛ و در یک کلام حکومت اسلامی که حجاب “خاکریز اولش” بوده است دارد می بیند که زنان حجاب را از سر برداشته و زیر پایشان انداخته اند و این “خاکریز” را فتح کرده اند.

دانشجویان دانشگاه هنر و بیانیه مدافعین انقلاب زن زندگی آزادی، گامی مهم  در پیشروی انقلاب زن زندگی آزادی است. این دانشجویان و این بیانه شایسته گسترده ترین حمایتها است. به هر شکل ممکن باید از این دانشجویان و این بیانیه حمایت کرد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *