کابوس هر روزه تمام شدن کار نظام – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سرتیپ پاسدار محمد اسماعیل کوثری، از فرماندهان سپاه و نماینده مجلس شورای اسلامی، می‌گوید سال گذشته بسیاری از مقام‌های جمهوری اسلامی نگران آینده حکومت بوده و بیم سقوط آن را داشتند.

حتما شما هم صحنه فرو پاشیدن ساختمان ها یا آسمانخراشهای عظیم را بر اثر شدت زلزله دیده اید. عمارت های سر به فلک کشیده که ظاهرا از استحکام بالایی برخوردارند و کسی از ظاهر این ساختمانهای دهها طبقه نمی تواند سستی پایه های آنها را به چشم ببیند.

انسانهای غیر کارشناس در امر ساختمان سازی فقط آن لحظه سقوط را می بینند و متوجه سستی بنیاد آن عمارت نمی شوند. متخصصین امر اما با یک بررسی ساده می توانند دلیل این سقوط  را با دلیل و برهان علمی بازگو کنند. اینکه چرا در کشور زلزله خیزی چون ژاپن که بعضا شدت زلزله بسیار زیاد است، آسمانخراشها فرو نمی ریزند، حتما دلیل کارشناسی، علمی و فنی دارد و طبعا ربطی به این ندارد که خدا از خیر امتحان بندگان خود در این کشور گذشته است.

مثال زلزله ما را به موقعیت جمهوری اسلامی می رساند. چرا ۱۲ ماه سال و هر روز ماه، یک حکومت باید از این صحبت کند که ما سرنگون بشو نیستیم و توطئه دشمان خارجی نمی تواند ما را از پا در بیاورد؟ کجای دنیا می بینید که حکومتها هر روز در رابطه با بقا خود صحبت کنند؟ این واقعیت که هر روز یک حکومت به مردم بگوید ما از بین نخواهیم رفت نشان میدهد که چه حد پایه های لرزان این حکومت بر شن های بیابان بنا شده است.

سرنگونی مربوط به موقعیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی یک سیستم و نظام حاکم است. جمهوری اسلامی به حکم تمامی فلاکتی که بر زندگی مردم حاکم کرده است و به حکم ناخوانایی تاریخی با یک جامعه پویا و زنده و تشنه آزادی و برابری نمی تواند با این موقعیت در هم شکسته اقتصادی و سیاسی در برابر مردم ایران دوام بیاورد. بگذار سرتیپ های جمهوری اسلامی حالا بگویند خیلی ها ترسیده بودند اما ما نترسیده بودیم. بگذار بگویند ما هستیم و خواهیم ماند. آنچه در ایران اتفاق افتاده و باز هم با شدت بیشتری تکرار می شود این واقعیت است که جمهوری اسلامی روی بدترین گسل زلزله خیز سیاسی و اجتماعی بنا شده است و طبعا با این ساختار از هم گسیخته اش باید سرنگون شود. آن روز را خواهیم داد. در این شکی نیست.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *