یک موج عظیم حمایتی تنها راه نجات عباس دریس – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حالا دیگر عباس دریس را خیلی ها می شناسند. او تقریبا ۵۰ سال سن دارد.چهار سالی می شود که در ارتباط با خیزش های مردمی در سال ۹۸ در ماهشهر در زندان سپیدار اهواز است. او شاهد جنایت هولناک رژیم در نیزارهای ماهشهر بوده است و حالا رژیم می خواهد با یک پرونده ساختگی او را اعدام کند.

عباس کارگر اداره برق شهرک ممکو (از توابع ماهشهر) بوده است. البته مدتی اخراجش کردند ولی بعد از چند ماه دوباره به سر کار بازگشت. سه فرزند پسر دارد: علی ۱۶ سال، مهدی ۱۲ و محمد ۸ سال. عباس علاوه بر شغل اصلی اش دستفروشی هم می کرد تا از پس هزینه های سنگین زندگی برآید.

وقتی وکیل عباس دریس اطلاع داد که دیوان عالی جمهوری اسلامی با وجود اشکالات فراوان حقوقی در پرونده وی حکم اعدام عباس را تایید کرده است خیلی ها برای نجات او به حرکت در آمدند. قبل از هر چیز خود اعضای این خانواده از مردم جهان برای نجات عباس طلب کمک کردند. متاسفانه صدور حکم اعدام علیه عباس چنان شوکی به خانواده وی وارد آورد که منجر به سکته  مغزی کفایه حزباوی همسر دلبند عباس دریس و نهایتا مرگ وی شد.

با این حال این خانواده زحمتکش به تلاشهای خود برای نجات عباس ادامه دادند. مادر پیر او که نابیناست یک ویدئو منتشر کرد و از همه خواست که کمک کنند تا فرزندش، عباس دریس، اعدام نشود. علی پسر بزرگتر عباس، که حالا پس از مرگ مادر مسیولیت دو برادر کوچکتر خود را برعهده دارد، در یک نامه به مردم مهربان دنیا از آنها درخواست کمک کرد تا پدرش به خانه بازگردد.

به این درخواست‌های کمک، هیچ انسان با وجدان و شریفی نمی تواند پشت کند و طبعا در مقابل خود وظیفه ای قرار می دهد. وظیفه ما این است که همه نیروی مان را بکار گیریم که از اعدام  عباس جلوگیری کنیم و او را به آغوش فرزندان و خانواده اش بازگردانیم. چگونه به این وظیفه خود عمل کنیم؟ در همه جا صدای عباس دریس باشیم و با انتشار تصویر او یا ویدئوهایی در حمایت از او خواهان لغو فوری حکم اعدام وی و رفع اتهام از عباس دریس شویم. در هر شهری که می توانیم و با هر تعداد که هستیم برای نجات عباس دریس تجمع و حرکت اعتراضی برپا کنیم. نامه های اعضای خانواده وی را وسیعا پخش کنیم و به زبانهای مختلف دنیا انتشار دهیم. بر در و دیوار شهر نام او و خواست آزادی عباس دریس را بنویسیم. نهادها و تشکل های کارگری و مردمی با صدور بیانیه های گوناگون خواهان لغو حکم اعدام وی شوند. در شبکه اجتماعی و بویژه توییتر توفان توییتری راه بیاندازیم. جا دارد که خانواده های دادخواه نیز به کمک این خانواده دردمند و نیازمند بشتابند. برای خانواده های عباس دریس و بویژه فرزندان و مادرش پیامهای محبت آمیز همبستگی ارسال کنید تا خود را تنها احساس نکنند.

ماموریت نجات عباس دریس بهیچوجه ماموریتی غیرممکن نیست. ما این کار را قبلاً برای چند تن از معترضین آبان ۹۸ که به اعدام محکوم شده بودند، انجام داده ایم و اینبار هم می توانیم. قدرت جمهوری اسلامی پوشالی است. قدرت واقعی و موثر نزد ما مردم متحد است که می تواند اعجاز کند. شک نداشته باشیم که یک موج عظیم انسانی حمایتی از عباس دریس می تواند وی را از خطر اعدام نجات دهد و زمینه های آزادی وی را فراهم آورد. عباس دریس و زندگی اش گویای ظلم بی حد و حصری است که رژیم اسلامی علیه مردم ایران روا می دارد. کارزار نجات وی را به کارزاری برای ریشه کن کردن ستمگری های این رژیم تبدیل کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *