گوشمالیِ گشت ارشاد در رشت – آوینا جهانگیری

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حضور دوباره گشت‌های ارشاد و ممانعت مردم از بازداشت زنان در رشت  شب گذشته (یک‌شنبه ۲۵ تیر).

مردم شهر رشت هم‌زمان با حضور دوباره گشت‌های ارشاد برای بازداشت زنان بی حجاب، به خیابان‌ها رفتند و از بازداشت شماری از این زنان جلوگیری کردند. ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد مردم مانع از بازداشت زنانی شدند که به حجاب اجباری تن ندادند. ویدیوهایی نیز از میدان شهرداری رشت منتشر شده که تجمع مردم را در این میدان نشان می‌دهد.

نیامده با پس گردنی مردم عقب نشستند و گورشان را در رشت گم کردند. این اوباش حکومتی فقط از سر بی عقلی و بیماری مسری اسلامی نیست که نمی توانند دست از سر زنان بردارند. اینها میدانند اگر کوتاه بیایند شهرهای ایران یک شبه تبدیل به شانزلیزه ی پاریس می شود. همین تبدیل شدن فرهنگ جهانی و پیشرو و غیر مذهبی به نرم زندگی اجتماعی در ایران باعث شده است که حکومت تمامی نیروهای “اهریمنی” خود را به میدان بیاورد تا مملکت از دستشان بیرون کشیده نشود و سفره دزدی و جنایت و غارت زندگی مردم برای اینها پهن باشد.

ما “رشتی ها” ادامه همان راهی هستیم که مردم سراسر ایران در دل این انقلاب زن، زندگی، آزادی در پیش گرفته اند. حجاب با هیچ سیمان سرکوب و مواد چسبنده مذهبی بر سر زنان بر جا نمی ماند. این حکم یک جامعه پیشرو و امروزی است که چشم به دنیا دوخته است و همه دستاوردهای انسانی جهان متمدن را از آنِ خود میداند. ما مردم ایران مصمم هستیم این جنگ را تا محو کامل ارتجاع اسلامی و برپایی یک جامعه آزاد و برابر ادامه بدهیم. پایان نبردهای امروز که هزینه های زیادی هم برای آن می پردازیم، کوتاه کردن دست مذهب و حکومت مذهبی از زندگی مردم است. بهای بدست آوردن برابری و خوشبختی، مبارزات امروز ما است. دست یاری به سوی همه کسانی که هنوز در این سنگر قدم نگذاشته اند دراز می کنیم.

 

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *