حکومت اسلامی و وحشت از زندانیان سیاسی -سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز دوشنبه ۲۶ تیرماه، ۴۴ زن زندانی سیاسی فعلی و سابق در نامه‌ای نسبت به پرونده سازی علیه مریم اکبری منفرد و باز کردن پرونده‌ای جدید علیه او از سوی قوه قضاییه اعتراض کردند.

مریم ‌اکبری منفرد زندانی سیاسی است که از سال ۱۳۸۸ بازداشت و به جرم دادخواهی علیه اعدام چهار خواهر و‌ برادرش در دهه شصت به ۱۵ سال زندان محکوم شده و در این مدت حتی یک روز هم به مرخصی نرفته است. وی طی ۱۲ سال در زندان‌های اوین، گوهردشت و قرچک ورامین زندانی بوده و اسفند ۱۴۰۰ به زندان سمنان تبعید شد. اکنون در حالی که دوران حبس او رو به پایان است، روز ۱۰ تیر به دادسرای اوین انتقال یافت و با تفهیم پنج اتهام، دوباره به سمنان بازگردانده شد.

در نامه اعتراضی زندانیان سیاسی بدنبال پرونده سازی جدید علیه مریم اکبری منفرد آمده: “ما شاهدان زنده مبارزه و مقاومت مریم هستیم، شاهدان شور و سرزندگی او و دغدغه‌اش برای مردم رنج کشیده.” در این نامه همچنین نوشته شده: ” پرونده جدید، نه فقط علیه مریم، که طرح دعوا و انتقام دستگاه قضا از دادخواهی است. دادخواهی نه جرم بلکه خود دادی است بر بیداد”

جمهوری جنایتکار و ضد زن اسلامی سالهاست با دروغ و ‌‌ریا و پرونده سازی برای زندانیان سیاسی، در واقع وحشت خود را نشان میدهد. رژیم به خیال واهی میخواهد با فشار بر زندانیان و خانواده ها صدای اعتراض را خاموش کند، اما خود رژیم نیز میداند زندانیان سیاسی سمبل اعتراض در جامعه میباشند و اعتراضشان خاموش شدنی نیست. تمام پرونده سازیهای جدید علیه زندانیان سیاسی برای سرکوب بیشتر، برای وادار کردن آنان به سکوت و برای به عقب راندن جنبش دادخواهی و سرنگونی طلبانه جمهوری اسلامی به شکست میانجامد.

چهل و چهار زن زندانی سیاسی که تک تک آنها تجربه شکنجه و اذیت و‌آزار سیاهچالهای رژیم اسلامی را دارند با فریاد اعلام می‌کنند که نه تنها مرعوب نمیشویم، عقب نمی نشینیم، بلکه قوی تر و محکم تر روز به روز به جلو قدم‌ برمیداریم. باید همراه و‌ همصدا با این زنان شجاع، جسور و ‌نترس به پهنای ایران و ‌‌جهان فریاد زد که ما مرعوب نمیشویم و عقب نمی نشینیم. دفاع از مریم اکبری منفرد، دفاع از آزادی زندانیان سیاسی است، دفاع از جنبش دادخواهی است، دفاع از انسانیت است.

استوارتر و قویتر به خیابانها برمیگردیم تا آزادی کلیه زندانیان سیاسی، پیروزی جنبش دادخواهی و سرنگونی جمهوری اسلامی.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *