رجزخوانی وحشت زدگان – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران یکی از سران حکومت است که این روزها از بس رجزخوانی کرده دیگر خودش هم نمیفهمد چه میگوید. او روز گذشته ۲۶ تیر در اختتامیه نمایشگاهی که بنام “محله اسلامی بسیج” نامگذاریش کرده اند، محرم و کربلا و زمین و زمان را به هم بافت و گفت: “در این دوره که سفیران شیطان می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند، بسیجیان وارد میدان شدند. ما بیش از چهار دهه است که با دشمنان ملت ایران در میدان و چشم در چشم مبارزه کرده ایم”.

با این نوع تبلیغات بسیجیان و پاسداران را به جنگ “دشمن” میفرستند. اما دشمن کجاست؟ در خیابانها و کوچه ها و محلات!  خیابانها را قرق کرده اند تا دشمن “نورخدا” را خاموش نکند. جالب است که این دشمن که مردم در خیابانها و محلات هستند، از نظر سلامی میخواهد” فقر و فحشا ” را به جامعه تحمیل کند. سلامی چشم در چشم بسیجیان و پاسداران و مردم میگوید “دشمنان به دنبال تحمیل فقر و فحشاء در جامعه اسلامی هستند”. یعنی مردم کوچه و خیابان میخواهند فقر و فحشا را به خودشان تحمیل کنند! جفنگ گویی حد و حساب ندارد. حتما مافیای اقتصادی و حقوق بگیران نجومی و دزدان و “برادران قاچاقچی” و آخوندهای میلیاردر و آقازاده های صاحب مکنت و ثروتهای نجومی هم خود مردم هستند! اگر عقل سلیم داشتند به معضل فقر و فحشاء و اعتیاد و بلایای عظیم اجتماعی اشاره نمیکردند و خود را بیش از این مفتضح نمی نمودند.

هرچه به سالروز انقلاب ژینا نزدیک تر میشویم پرت و پلا گویی ها از جانب سران حکومت بیشتر میشود. وحشت زده در تلاشند که مردم را مرعوب کنند اما چون امیدی به پیروزی در برابر مردم ندارند، این روزها از محرم که نزدیک است استفاده میکنند تا روحیه شهادت طلبی را در میان بسیجیان و پاسداران تقویت کنند. اما هیچکدام از این روضه خوانیها نتوانسته است از وحشت نجاتشان دهد. این روزها مدام از درون نظامشان کسانی تذکر میدهند که با آتش بازی نکنید. گشت ارشاد را دوباره به خیابان نیاورید. چون بقول خاتمی این به معنای “خود براندازی” است.

مساله اینست که حکومت اسلامی را نه با نسخه سلامی و نه با نسخه خاتمی نمیتوان نجات داد. این حکومت در بن بست و فلج کامل است و هر گامی به هر سو که بردارد به نابودی نزدیکتر میشود. بهترین راه همان است که برخی فرماندهان سپاه در پیش گرفته اند: فرار!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *