کمپین صد هزار امضا برای آزادی معلمان زندانی – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

با افزایش فشارهای امنیتی بر روی معلمان معترض و ادامه بازداشتها، شورای هماهنگی تشکلهای ‌صنفی فرهنگیان، کمپین صد هزار امضا با خواست آزادی معلمان زندانی و پایان دادن به پرونده‌سازی علیه معلمین معترض را اعلام کرده است.

تا کنون ۸۲۰۰ نفر به این کارزار پیوسته اند. این کمپین بعلاوه بر دو خواست “رفع اتهامات امنیتی علیه معلمین و برگزاری دادگاههای علنی با حضور هیات منصفه تاکید دارد و با استقبال معلمان روبرو شده و کانونهای صنفی معلمان از شهرهای مختلف با آن اعلام همبستگی کرده اند.

این کمپین اقدامی اجتماعی علیه تشدید فشار امنیتی بر روی معلمان و سرکوبگری های حکومت است. در بیانیه کمپین به اعتراضات حق طلبانه دو دهه اخیر معلمان، سرکوبگری های حکومت در قبال این اعتراضات و پرونده سازی های امنیتی و دستگیریها اشاره شده است. یک مثال برخوردهای امنیتی گسترده به اعتراضات معلمان در دهها شهر برای پیگیری مطالباتشان است. این بیانیه همچنین به صدور احکام زندان سنگین، پرونده‌سازیها و صدور احکام اخراج، بازخریدی، بازنشستگی اجباری، و انفصال برای صدها معلم در سراسر ایران اشاره میکند. و بالاخره به شماری از معلمان زندانی با پرونده های امنیتی اشاره دارد و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها شده است.

معلمان با اعتراض به فقر، گرانی، تبعیض و اختلاسها و تاکید بر خواست تحصیل رایگان برای همه کودکان، صدای اعتراض همه مردم هستند. شرط حمایت از “کمپین صد هزار امضا”، معلم بودن نیست. باید وسیعا از این کارزار پشتیبانی کرد.

معلمان زندانی عبارتند از: اسماعیل عبدی، رسول بداقی، جعفر ابراهیمی، مهدی فتحی، هاشم خواستار، حسین رمضان‌پور، امید شاه‌محمدی و انوش عادلی، محمود صدیقی‌پور، عزیز قاسم‌زاده، محمود ملاکی، جواد لعل‌محمدی، زینب همرنگ، مریم جلال حسینی، ناهید شیرپیشه و اصغر امیرزادگان.  احضارها همچنان ادامه دارد و تعداد دیگری از معلمان احکام زندان گرفته و در خطر بازداشت هستند.

معلمان با اعتراضات گسترده که دامنه اش به بیش از ۲۰۰ شهر کشیده شد، نقش مهمی در اعتراضات مردمی علیه فقر و بی تامینی داشته اند. جمهوری اسلامی از سربلند کردن دوباره اعتراضات معلمان، آنهم در فضای انقلابی جامعه وحشت دارد و با تشدید فشارهای امنیتی میکوشد مانع تحرکات اعتراضی آنان شود. معلمان همواره نقش پیشروی در اعتراض علیه سرکوبگری های حکومت و امنیتی کردن مبارزات داشته اند. در کنار کمپین صد هزار امضا، قدم موثر دیگر تجمعات اعتراضی سراسری علیه سرکوبها است. باید به تدارکش رفت. “کمپین صد هزار امضا” بستری برای تدارک چنین اعتراضاتی است. با قدرتِ اعتراضات سراسری میتوان درِ زندانها را گشود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *