هراس حکومت و قدرت انقلاب – سیامک بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

نماینده خامنه‌ای در دانشگاه‌ها: “دانشگاه اولین جایی است که اغتشاش جدید راه بیندازند”.

نماینده خامنه‌ای دارد تحلیل دستگاه‌های امنیتی در هراس از شعله‌ور شدن آتش انقلاب زن زندگی آزادی را بازگو می‌کند. مدام می‌گویند “فتنه خاتمه یافت” و مجددا با وحشت و دست‌پاچگی از آغاز مجدد آن سخن می‌گویند. این را نه فقط نماینده خامنه‌ای در دانشگاه‌ها که کل فرماندهان دستگاه امنیتی و نظامی و انتظامی از سلامی و کوثری تا فدوی و طائب هم مدام دارند به بدنه درمانده دستگاه سرکوب گوشزد می‌کنند: “فتنه و اغتشاش” نخوابیده است!

علیرغم لشکر‌کشی و یورش‌های وحشیانه به دانشگاه‌ها، دستگیری و اخراج و تعلیق و ستاره‌دار کردن و گسیل گله آخوند و بسیجی و حشدالشعبی به دانشگاه همچنان کابوس شعله‌ور شدن اعتراضات از دانشگاه خواب راحت از سرشان پرانده است.

مصطفی رستمی درباره جدال بی پایان حکومت در دانشگاه، به اساتید دست‌چین شده بسیجی، هشدار می‌دهد “اگر نتوانند در سالگرد اغتشاشات گذشته کاری کنند به طور کامل شکست می خورند”. او دارد واقعیت صحنه نبرد را بدون رتوش به نیرویی که از هم‌اکنون خود را شکست خورده می‌داند گوشزد می‌کند. می‌گوید انقلاب باز خواهد گشت، نقطه شروعش از دانشگاه‌هاست، از شکست کامل سخن می‌گوید!

دانشگاه و مبارزات دانشجویی بارومتر اعتراضات جامعه است. بیانگر صحنه نبرد جامعه از پرتاب حجاب، تا اعتراضات گسترده کارگری در سراسر کشور تا روی‌گردانی عظیم مردم از مذهب و حکومت، در سایه سنگین تحمیل بزرگترین فقر و فلاکت و گرانی و ریاضت‌ اقتصادی کمرشکن در مواجهه با حکومتی جنایتکار، دزدسالار، اختلاسگر و فاسد.

حقیقت همه تبین‌های سران حکومتی این است که خیزش انقلابی علیرغم سرکوب وحشیانه آن، کشتار بیش از پانصد و هفتاد نفر، قتل بیرحمانه ده‌ها دانش‌آموز، اعدام‌‌های پیاپی، زخمی کردن و شلیک مستقیم به چشم صدها نفر، دستگیری هزاران نفر. راه اندازی طرح “رعد” توسط فراجا، گشت‌‌های شبانه سپاه ثارالله و انصار‌الله، به کارگیری گروه‌های نیابتی از فاطمیون و زینبیون و حشدالشعبی و بازگرداندن گشت ارشاد بدون پلاک،‌ برای کنترل و سرکوب بی وقفه اعتراضات، بازهم ناتوان از عقب راندن مردم به پیش از خیزش انقلابی زن زندگی آزادی‌اند. نتوانسته‌اند علیرغم همه جنایات بیشمار، آنرا از تکاپو بازدارند. می‌دانند این سیل پُرخروش قدرتمندتر از پیش همه سدهای حکومتی را در هم خواهد شکست. وانگهی از هزیمت نیروی روحیه‌باخته خود بیم دارند. در ملاقات با خامنه‌ای به عیان بازگو کردند. نهیب انقلاب همه پنبه‌ها را دارد رشته می‌کند. هرچه توانسته‌اند کرده‌اند و دست آخر منتظر غرش دیگری در یک سالگی خیزش انقلابی‌اند.

 

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *