روز دوم محرم در شهرک اکباتان – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

غروب روز شنبه ۳۱ تیر در شهرک اکباتان، گیتار می نوازد و زنان بی حجابی در اطراف خواننده جوان نشسته و دست زنان و شادی کنان او را همراهی می کنند. این پایان ماجرا نیست. رقص ادامه این ماجرای شیرین است. یکی، دو تا و بعدا بر تعداد زنانی که می رقصند اضافه می شود. این دومین روز از ماه عزای اسلامی است.

ماه محرم که قرار  بود حکومت با صرف هزینه های میلیاردی و بسیج اوباش حکومتی قدرت اسلام و حکومت اسلامی را نشان بدهد و نیروی سرکوب اسلامی را به رُخ مردم بکشد، اینچنین به یک افتضاح سیاسی برای رژیم اسلامی تبدیل می شود.

مردم در ایران اسلام و مذهب را به چشم خود دیده و جنایات بی شمارش را تجربه کرده اند، هیچ کتاب، و هیچ درجه از روشنگری نمی توانست ضد بشری بودن این صنعت سازمان یافته را افشا کند و به مردم نشان بدهد که مذهب در درجه اول برای توجیه فقر و فلاکت برپا است و آنجا که قرار است مردم علیه ریشه های این بدبختی ها دست به عمل بزنند آنها را به زندگی پُر از شیر و عسل در دنیای خیالی حواله میدهد تا این هیچ بودگان در روی زمین بسوزند و بسازند.

اسلام در ایران در راس قدرت است. به پول بیکران دسترسی دارد و مجهز به نیروی مسلح و آدمکشان حرفه ای است. برای حفظ این موقعیت و ادامه غارت زندگی مردم این حکومت چاره ای جز کشتار و به بند کشیدن ندارد. چاره ای ندارد تا با هر وسیله ممکن زنان را سرکوب کند تا نشان بدهد “ایران کشوری اسلامی است”. دیدن این واقعیت بیش از همیشه مردم را نه تنها فقط در مخالفت با حکومت، که در برابر ایدئولوژی حکومتی نیز بسیج می کند.

شهرک اکباتان نشانه دیگری است که اسلام و مذهب در ایران به پایان خود رسیده است و با سرنگونی جمهوری اسلامی آثار قابل ملاحظه ای از این ارتجاع در زندگی اجتماعی باقی نمی ماند. در این ماه اسلامی – حکومتی همه جا را به شهرک اکباتان تبدیل کنیم. این یک حرکت سیاسی هم هست.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *