اعتراض فمن به بازگشت گشت ارشاد – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دو عضو گروه فمن در آلمان به بازگشت گشت ارشاد اعتراض کردند.

این دو زن بر روى پلاکاردها و بدن خود نوشته بودند: “گشت ارشاد (پلیس اخلاق) بازگشته است. هیچ چیز اخلاقى در سرکوب زنان وجود ندارد. انقلاب ادامه دارد.” در پلاکارد دیگرى نوشته شده بود “سپاه پاسداران یک جریان تروریستى است و بلادرنگ باید در لیست گروهاى تروریستى در آلمان قرار بگیرد”.

خواستهاى این دو زن شجاع خواستهاى میلیونها زن و مردم است که زندگى آنان توسط رژیم اشغالگر اسلامى به گرو گرفته شده است. این دو فعال گروه فمن که به خاطر اعتراضات “برهنه” خود مورد توجه جهانیان قرار گرفته اند، به درست به دو مطالبه محورى و مرکزى در انقلاب زن زندگى آزادى انگشت گذارده اند.

مسئله حجاب اجبارى و سرکوب زنان سنگرى است ویران شده براى رژیم اسلامى. سنگرى که با فتح آن فاتحه رژیم خوانده میشود و درست از همین رو به جدال مرکزى بین مردم و رژیم اسلامى تبدیل شده است. مردم ایران نمیتوانند آزاد باشند تا زمانى که زنان در ایران به آزادى برسند. هر عرصه از زندگى و فعالیت اجتماعى سیاسى – فرهنگى و حتى اقتصادى تابعى از مسئله “زن” و بخصوص حجاب اجبارى شده است. اخراج از محیط کار، اخراج و تعلیق فعالین دانشجویى، دادگاهى و حبس بازیگران و فعالین سینمایى که مخالف حجاب اجبارى هستند، توقیف جشنواره ایسفا به خاطر “کشف حجاب” سوسن تسلیمى هنرپیشه زن و یا پوستر این جشنواره که توسط طاها ذاکر براى حکایت از مطالبات زنان طراحى شده است و هزاران مورد دیگر نه تنها عجز رژیم را در سرکوب انقلاب نشان میدهد، بلکه نشان دهنده تعمیق فزاینده مطالبات زنان در تمامى سطوح است.

مبارزات مردم ایران در کشورهاى اروپایى و غربى سنگر دیگریست که رژیم سالهاست عجز خود را در مقابل آن نشان داده است. جدالِ سنگر به سنگرى در خیابانهای ایران شروع شده است که تعرض و مقاومت زنان و مردان در مقابل تعرض اراذل “گشت ارشاد” رژیم اسلامى را زمین گیر کرده است. یک نگاه در مدیاى اجتماعى و ویدیوهاى ارسالى نشان میدهد که این حمله رژیم برایش پر هزینه خواهد بود. دستپاچگى و تناقضات رفتارى و گفتارى سران رژیم حاصل این مقاومت و تعرض دلیرانه مردم و بخصوص زنان در ایران است. بزودى شاهد این خواهبم بود که این اوباشان به دنبال “سوراخ موش” خواهند بود. تاثیرات انقلاب زن زندگى آزادى آنچنان فراگیر است که در عرصه جهانى همیاران و همسنگران خود را یافته است. با قدردانى از فمن که تا پیروزى انقلاب، همسنگر، یار و در کنار مردم ایران ایستاده است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *