در تعقیب یک جانی اسلامی در آلمان – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۴۸۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حسینعلی نیری از اعضای “هیأت مرگ” در کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ از تاریخ ۲۷ ژوئن (۶ تیر) امسال در کلینیک دکتر مجید سمیعی در شهر هانوفر آلمان بستری شده است. به گفته مینا احدی و یارانش در فوروم “آزادی برای خاورمیانه” در طول چند هفته ای که آنها از موضوع بستری شدن نیری در کلینیک سمیعی خبردار شده اند نامه های متعددی به ادارات مربوطه آلمانی نوشته اند و با کمک وکیل متخصص و تنظیم چندین شکایت خواهان رسیدگی به این شکایات و تحقیق در مورد این پرونده و حضور حسینعلی نیری در آلمان شده اند. بعد از آنکه مقامات دولت آلمان در این مورد تقریبا سکوت کردند کارزار برای دستگیری و محاکمه حسینعلی نیری بصورت علنی ادامه یافت و با این اقدام و دخالت رسانه های جمعی این کارزار وارد فاز تازه ای شد. گفتنی است که از تاریخ ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) تمام ملاقات‌ها در کلینیکی که نیری در آن بستری است لغو شده‌اند. همچنین روز یکشنبه ۲۳ ژوئیه (اول مرداد) شماری از ایرانیان با حضور مینا احدی، تجمعی را در مقابل این کلینیک برپاکردند.

حسینعلی نیری به هر دلیلی و یا از هر طریقی که به آلمان آمده باشد باید به دلیل جنایات هولناکی که مرتکب شده است محاکمه شود. او در توجیه کشتار زندانیان سیاسی که در حال گذراندن دوران حبس خود بودند و یا مدت حبس آنها به پایان رسیده بود بیشرمانه گفته است که نمی شود با “قربانت بروم و فدایت بشوم کشور را اداره کرد”!

آلمان در سالهای گذشته به بندرگاه امن قضات مرگ حکومت اسلامی تبدیل شده است. پذیرش شاهرودی رئیس پیشین قوه قضائیه در کلینیک مجید سمیعی در سال ۲۰۱۸ که اعتراضات گسترده منجر به فرار وی از درِ پشت این کلینیک شد و سپس حضور قاضی مرگ دیگری در آلمان بنام غلامرضا منصوری در سال ۲۰۲۰ نشاندهنده مماشات و سازش دولت آلمان با رژیم وحشی و درنده خوی جمهوری اسلامی است که هر بار برای این دولت و رژیم اسلامی سرشکستگی ببار آورده و باعث اعتراضات وسیع در محکومیت شدید این سیاست شده است.

اکنون با محکومیت حمید نوری، یکی دیگر از عوامل قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷، در سوئد و حواله پرونده سرنگونی عمدی هواپیمای اوکراینی به دادگاه بین المللی لاهه کیفرخواست مردم ایران علیه جانیان اسلامی هر چه بیشتر جهانی شده است. جنایتکاران اسلامی حاکم بر ایران نمی توانند از دست عدالت بگریزند و باید در انتظار کشاندن همه آنها به دادگاه و محاکمات علنی باشند. به کارزار دستگیری و محاکمه حسینعلی نیری و دیگر سران جانی جمهوری اسلامی بپیوندید و در همه جا خواهان محاکمه آنها به دلیل جنایت علیه بشریت شوید.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *