با شتاب به سوی انقلاب – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۴۸۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: فعالیت دوبارۀ گشت ارشاد در جهت براندازی جمهوری اسلامی است.”

این روزها هم مثل ۱۰ ماه گذشته فضای رسانه ها پُر است از اعتراض زنان به دخالت مزدوران رژیم در پوشش آنها. طی ماههای گذشته هر ترفندی را که به عقل حکومتیها رسیده به کار گرفتند تا جلو بی حجابی روز افزون را بگیرند. خودشان بارها گفتند حجاب خاکریز اول است. گفتند عمود خیمۀ اسلام است. گفتند و نشان دادند که این عرصۀ بسیار مهمی است که اسلامشان را شدیدا تهدید میکند.

زنان آزاده و بی باک این را میدانند و از قضا مصمم هستند که عمود خیمه را با فتیلۀ گیسوانشان به آتش بکشند و ویران کنند و تا کنون پیشرویهای زیادی هم داشته اند. فرمان زنان و مردان مبارز در روزهای آغاز انقلاب برچیده شدن گشت ارشاد بود. حکومت مجبور شد بپذیرد. با شانه های افتاده، دمشان را روی کولشان گذاشتند و به سوراخهایشان خزیدند. زبانه های آتش انقلاب گشت ارشاد و آخوندهای آمر به معروف را از خیابانها جمع کرد. ما میدانستیم که حرکت رژیم از سر اجبار و از ترس مردم انقلابیست. اما مردم نشان دادند که با گشت یا بی گشت انقلابشان را پیش میبرند و این روزها که گشت ارشاد را با احتیاط دارند دوباره به خیابانها برمیگردانند، شعار زنانی را میشنویم که میگویند “به عقب بر نمیگردیم”. دیگر نمیشود مردم را به قبل از قتل حکومتی مهسا برگرداند. حکومت با دلایلش برای بازگرداندن گشت ارشاد به خیابانها حتی خودیهایش را هم نمیتواند قانع کند، دائما مهره های خودشان و از درون خودشان دارند تذکر میدهند که این بی احتیاطی است. باز گرداندن گشت ارشاد مردم را عصبانی میکند و غیره.

از خشم مردم میترسند. مردم زخم خورده از گشت و متنفر از حکومت را ابدا نمیتوانند آرام کنند. در آستانۀ سالگرد انقلاب و به قتل رسیدن مهسا، حکومت با ارادۀ مردمی روبروست که ترسشان ریخته، مردمی مصمم که فهمیده اند برای خوب زندگی کردن، برای شاد بودن، برای داشتن رفاه و حرمت، برای خلاصی از فرهنگ امر و نهی و برای آزادی داشتن باید از شر حکومت خلاص شوند. هر کجا که جرات کنند گشت ارشاد راه بیندازند بلایی بر سرشان خواهیم آورد که باز هم مجبور شوند با خفت بیشتر بساطش را جمع کنند و با شتاب به سوی انقلاب میرویم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *