تیم اقتصادی ابراهیم رئیسی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

تیم اقتصادی “دولت ابراهیم رئیسی”  به خط  شده تا از “موفقیت‌های” این دولت بگویند. این در حالی است که بیشترین رشد قیمتی، امسال به مواد غذایی و کالاهای مصرفی تعلق داشت. همه آمارها نشان دهنده رشد سرسام آور تورم، نقدینگی و رکود اقتصادی است. اما تیم رئیسی عزم کرده است که خط بطلانی بر این واقعیت تلخ بکشد و این عفریت مرگ را بعنوان عروس زیبای زندگی بر ما غالب کند.

در خبرها آمده بود که ۵۰ میلیارد دلاری که جمهوری اسلامی برای سرپا نگهداشتن بشار اسد در سوریه خرج کرده است دود شده و به هوا رفته است. قرار نیست یک شاهی از این مبلغ باز پس گرفته شود. این بسادگی یعنی اینکه ۵۰ میلیارد دلار از سفره مردم ایران دزدیده و به جیب بشار اسد جنایتکار سرازیر شده است تا با کشتار مردم سرپا بماند. تازه گیریم فرضا این پول بازپس گرفته شود. آنگاه این مبلغ “ناچیز” بین چند تن از مافیای مالی و در راس آنها خامنه ای تقسیم می شود و سهم مردم همان فقر و فلاکت اقتصادی خواهد بود که حالا هم شاهدش هستیم.

یادآور می شویم که سهم پسر شمخانی از فروش نفت قاچاق در بازار جهانی روزانه یک میلیون دلار است و بزرگ‌ترین موقوفات استان خراسان، بالغ بر هزار هکتار، با عنوان “گوهرشاد”، شش سال پیش به احمد علم‌الهدی واگذار شده است. احتمالا هیچ دفتر و دستکی برای ثبت دزدی ها و غارتگری مافیای اسلامی از زندگی مردم کفاف نکند.

اگر این واقعیت اقتصادی در جامعه است و قیمت نان روز به روز گرانتر می شود و سرانه مصرف گوشت برای بخش زیادی از مردم که زیر خط فقر بسر می برند سالانه ۳ کیلو گرم است و قیمت مرغ سر به فلک می کشد و زمزمه بالاتر رفتن قیمت بنزین به گوش می رسد، پس این آمار سازی های سراپا دروغ دولت رئیسی برای چیست؟

یک واقعیت همه این پازل به هم ریخته جمهوری اسلامی را به هم متصل می کند. رژیم اسلامی از ضربات سنگین ناشی از انقلاب زن زندگی آزادی، در مرز بیهوشی و واقعیت اجتماعی هذیان می گوید. این حکومت در حال سقوط است و دیگر لازم نمی بیند حرف و عملش سر سوزنی به واقعیت نزدیک باشد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *