دولت ورشکسته، دشمن بازنشسته! – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۰۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاه روز یکشنبه ۲۹ مرداد همچون هفته های قبل در اعتراض به وضعیت غیرقابل تحمل معیشتی و زیر پا گذاشته شدن حقوق خود مقابل اداره کل این سازمان دست به تجمع زدند و شعار دادند: “دولت ورشکسته، دشمن بازنشسته.”

این دولت ورشکسته اما آنقدر پول دارد که به گفته شهردار تهران فقط در یک قلم ۳۰۰ میلیارد تومان خرج مراسم عقب مانده اربعین کند. بقول استاندار ایلام می خواهند با توسعه و تبلیغ راهپیمایی اربعین ماهیت شیعه را در سراسر گیتی به یک نماد تبدیل کنند. در این اوضاع است که بازنشسته برای ادامه حیات به خیابان آمده است. شایسته است همه بازنشستگان به این اعتراضات بپیوندند و همه مردم شهر از این انسانهای شریف که عمری برای جامعه کار کرده اند و حالا در فقر اقتصادی بسر می برند، حمایت کنند.

در اولین قدم و فوری ترین اقدام جا دارد بیکاران به اعتراضات بازنشستگان بپیوندند. هیچ کس نباید در نبود کار اسیر چنگال بی رحم فقر و فلاکت باشد. بیکاران با شعار یا کار یا بیمه بیکاری اعتراضات خود را سازمان دهند و به اعتراضات موجود بازنشستگان و معلمین و کارگران اعتصابی بپیوندند. همراهی و حمایت از اعتراضات صنفی – سیاسی باعث قوی تر شدن ما و ضعف روزافزون حکومت می شود. جامعه ایران یکپارچه اعتراض و اعتصاب است. در تمام سنگرهای مبارزاتی جمهوری اسلامی را محاصره کنیم و به زانو در بیاوریم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *