مهسا، نماد یک ضرورت – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۲۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز ۲۲ شهریور که مهسا در تهران دستگیر و سه روز بعد در کما در بیمارستان جان باخت کسی نمی دانست این دختر جوان ۲۲ سالهِ اهل سقز قلب مردم ایران و جهانیان را تسخیر خواهد کرد و به اسم رمز مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی، و به نماد آزادی و انسانیت در کره ارض تبدیل خواهد شد. اما مهسا چگونه این ویژگی را بدست آورد؟ قهرمانی بود که یک تنه پا به میدان مبارزه گذاشته بود تا همچون “اسپایدر منِ” جوان علیه ظلم مبارزه کند و مردان خبیث را به سزای اعمال خود برساند؟ حامی ضعیفان بود و بد طینتان را مجازات می کرد؟

در تاریخ مبارزه علیه ظلم و جنایتِ جمهوری اسلامی، زنان و مردان زیادی دست به مبارزه زدند و سالها در سیاهچال ها اسیر شدند، هزاران نفر تیرباران شده و در آخرین لحظات اعدام نیز بر آرمان های انسانی خود ایستادند و مرگ را به آغوش کشیدند تا نماینده آمال و آرزوهای انسانی باشند. با این وجود هیچکدام مهسا نشدند. دلیل و راز این بزرگی نام این دختر جوان چیست؟

ژینا (مهسا) امینی تداوم یک مبارزه ۴۴ ساله سخت و نفس گیر و خونین با یکی از هار ترین و خونخوار ترین حکومت های ضد بشری و مذهبی در جهان است. مردم ایران در به خاک مالیدن پشت این حکومت، سنگ روی سنگ گذاشته اند و ذره – ذره این مبارزه را به اینجا رسانده اند. سرنگونی جمهوری اسلامی به یک ضرورت اجتماعی و تنها راه ممکن بقای جامعه تبدیل شده است. زنان برای اینکه یک نفس راحت بکشند شلاق و زندان و اسید را بجان خریده اند اما در برابر رژیم زانو نزده اند. مردمی که از دست مذهب و حکومت مذهبی جانشان به لب رسیده است پایان راه را در سرنگونی دیده اند. فسادی که سر تا پای جامعه را همچون باتلاق در خود فرو می کشد فقط باید از بیخ و بن خشکانده شود.

به این ترتیب یک جامعه در اتحادی خارق العاده و سراسری پای در سرنگونی جمهوری اسلامی گذاشته است و در همین گیر و دار بود که دختری از نسل انقلاب، از نسل شجاعت و ایمان به پیروزی بدست دژخیمان به خاک افتاد و قلب همه مردم را سرشار از خشم و کینه علیه جانیان کرد. مهسا سمبل انسانیت شد تا جامعه ای رها و آزاد شود.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *