۲۵ شهریور- تجمعات و شعاردهی های شبانه در شهرهای متعدد – حزب کمونیست کارگری ایران

مندرج در ژورنال شماره ۵۲۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شب ۲۵ شهریور در اولین سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی، علیرغم فضای نظامی و تهدیدات و قرق کردن محلات و میدانها توسط مزدوران حکومت اسلامی، شهرهای مختلف کشور صحنه تجمعات و شعار دادن علیه جمهوری اسلامی بود.

در تهران در قلعه حسن خان تظاهرات و شعار دادن با شرکت شمار قابل توجهی از دختران و پسران جریان یافت. در مناطق مختلفی از تهران همچون چیتگر، اکباتان، سعادت آّباد، فردیس، دروازه تهران، و شریعتی، شعار دهی های شبانه علیه جمهوری اسلامی و فریاد مرگ بر دیکتاتور طنین انداخته است. در شهرک چیتکر مردم شعار میدادند:” مرگ بر خامنه ای”، “خامنه ای ضحاک می کشیمت زیر خاک” و در غرب شهر تهران شعار “مرگ بر سپاهی آدم کش”، “مرگ بر دیکتاتور” طنین انداخته بود.

در رشت زنان و جوانان شهر به خیابان آمدند و با کف زدن و شادی شعار آزادی آزادی آزادی سر دادند. خودروها نیز با بوق ممتد ماشینها با جمعیت همراهی میکردند. در شهر کرد تجمع کنندگان شعار میدادند: ” توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه”، “مرگ بر دیکتاتور”، و “ما همه با هم هستیم”.

در سنندج جوانان مبارز و انقلابی در محله حسن آباد به خیابان آمدند، آتش روشن کردند و شعار مرگ بر دیکتاتور بر فضای شهر طنین انداخت. در مشهد در پارک ملت مردم جمع شده و شعار میدادند: ” امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه”.

در اراک جمعیتی از جوانان و مردم به خیابان آمده و با کف زدن و سوت کشیدن شعار میدادند: ” امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه”، “مرگ بر دیکتاتور”، و “مرگ بر خامنه ای”.

در کرمانشاه جوانان و مردم معترض به خیابان آمدند و با نیروهای سرکوب درگیر شدند. درگیریها به خیابانها و کوچه های اطراف و به بازار روز کشیده شد و با تاریک شدن هوا درگیری ها بیشتر شد. فضای شهر بشدت ملتهب است. جوانان بسوی نیروهای سرکوب سنگ پرتاب میکنند و نیروهای یگان ویژه زیر حملات جوانان عقب رانده شدند. در کرمان فضای شهر به شدت امنیتی بود و مردم با روشن کردن چراغ ماشین ها و بوق ممتد در خیابانها، انقلاب را فریاد می زدند.

در گرگان در خیابان خرم تا کشتارگاه مردم به خیابان آمده و شعارهای ضد حکومتی میدادند. جوانان در آبدانان نیز به خیابان آمده و علیه حکومت شعار می دادند. سرکوبگران به سوی جمعیت تیراندازی کردند و برق شهر قطع است. در لاهیچان تعدادی از جوانان در خیابان و شعار میدادند:”سید علی بی ریشه، خیزش تمام نمیشه”. در این شهر نیز نیروهای سرکوب به مردم معترض حمله ور شدند.

در زاهدان شماری از جوانان به خیابان آمده و شعار میدادند: ” مرگ‌ بر دیکتاتور”، “مرگ بر خامنه ای”، “مرگ بر ستمگر”

علاوه بر این شهرها در مناطقی چون جونقان، گوهر دشت کرج و ایذه شعاردهی شبانه بر قرار بود.در کرج شعار میدادند: “این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت”. در ایذه جوانان به خیابان آمده و شعار اعتراضی میدادند.

بنا بر گزارشات در سقز یکی از معترضین به نام فردین جعفری که در راە آرامستان آیچی با شلیک مستقیم سرکوبگران جنایتکار حکومت به شدت زخمی شده بود بعد از چند ساعت در بیمارستان شفا در این شهر علی‌رغم تلاش پزشکان جان باخت. جانباختن فردین جعفری را تسلیت میگوییم. بدنبال جان باختن فردین جعفری سرکوبگران جمهوری اسلامی خانواده وی را تحت فشار سنگینی قرار دادند تا اعلام کنند که پیشمرگه‌های احزاب کُردستانی به سوی وی تیراندازی کرده‌اند. اما مردم قاتل فردین جعفری را می شناسند و شهر ملتهب و یکپارچه خشم و اعتراض است. همچنین گزارشهای شبانه از تیراندازی به سوی مردم معترض در محله بهارستان بالا (حمال آباد) خبر میدهد و ده‌ها پهپاد شناسایی هم‌اکنون بر فراز شهر سقز در حال گشت‌زنی هستند.

آخرین خبر اینکه سیزده زندانی تبعید شده به زندان قزلحصار در همراهی با انقلاب و حمایت از اعتراضات مردمی در ایران از صبح امروز به مدت سه روز دست به اعتصاب غذا زدند . این زندانیان در دوازدهم شهریور از اوین به قزلحصار تبعید شده بودند و اسامی آنها عبارتند از: سعید ماسوری، جعفر ابراهیمی، کامیار فکور، لقمان امین‌‌پور، افشین بایمانی، سپهر امام‌‌جمعه، زرتشت احمدی‌راغب، محمد شافعی، سامان صیدی (یاسین)، حمزه سواری، احمدرضا حائری، رضا سلمان‌زاده، و مسعودرضا ابراهیمی‌نژاد.

بدین ترتیب ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ روز فوران مجدد انقلاب برای سرنگونی جمهوری اسلامی بود.مردم همان گونه که اعلام کرده بودند دوباره وسیعا در شهرهای بسیاری به خیابان آمدند و عزم راسخ خود را برای پایان دادن به بساط توحش و بربریت حاکم اعلام داشتند.

زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *