زنده باد انقلاب – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۵۲۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

به قرق در آوردن خیابانها توسط جمهوری اسلامی در سالروز مرگ مهسا (ژینا) امینی و انقلاب زن زندگی آزادی نتوانست از بروز اعتراضات مردمی جلوگیری کند. در نقاط مختلفی از شهرهای ایران مردم به خیابان آمدند و علیه حکومت شعار سردادند. بدون شک اگر نظامی کردن فضای شهر ها نبود اعتراضات وسیع و گسترده تری سراسر ایران را فرا میگرفت.

رژیمی که بخواهد با حکومت نظامی و به اشغال درآوردن خیابانها جلوی مردم بایستد دوامی نخواهد داشت. چرا که همان مردمی که حکومت سعی در ارعاب آنها دارد در اولین فرصت ممکن دوباره به خیابانها خواهند ریخت و علیه تبهکاران دست به شورش خواهند زد.

اینها مراحلی مختلف از انقلابی است که یکسال پیش با قتل حکومتی ژینا امینی شروع شد و تا کنون ادامه داشته است. حکومت نظامی ازهاری در زمان شاه چقدر توانست حکومت پهلوی را از ساقط شدن نجات دهد، اقدامات نظامی جمهوری اسلامی علیه مردم نیز به همان اندازه می تواند کارآمد باشد.

انقلاب زن زندگی آزادی بطور قطع راه خود را هر چه بیشتر به جلو باز خواهد کرد. سخن بر سر این نیست که جمهوری اسلامی با این انقلاب سرنگونی خواهد شد و یا نه. سخن بر سر این است که چه وقت این اتفاق می افتد. هر چه صفوف مردم، که از این حکومت نمی ترسند، متحدتر باشد و هرچه جمهوری اسلامی از همه سو از جانب مردم بپاخاسته مورد تعرض قرار گیرد، آن وقت ما توانسته ایم پایان عمر منحوس جمهوری اسلامی اشغالگر را نزدیکتر کنیم. پیش به سوی تداوم انقلاب!

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *