جمعه خونین روز نمادین انقلاب! – پیام حمید تقوائی بمناسبت سالروز جمعه خونین!

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

به شما مردم آزاده و قهرمان سیستان و بلوچستان درود میفرستم.

شما زیر بار بیشترین فشارها و سرکوبگری ها یکبار دیگر به میدان آمدید و با تظاهراتها، درگیری خیابانی با مزدوران حکومتی، با شعاری های کوبنده و با اعتصاب عمومی یاد عزیز جانباختگان جمعه خونین را بزرگ داشتید. درود بر شما!

جمعه خونین یک روز نمادین در روند انقلاب زن زندگی آزادی است. روز اوج جنایات حکومت و روز برآمد موج کوبنده خشم و اعتراض ما مردم علیه جانیان حاکم. زاهدان بعد از جمعه خونین عاصی تر و استوارتر و رزمنده تر شد، هر جمعه به خیابانها آمد و به این ترتیب جمعه های اعتراضی تبدیل شد به جبهه مهمی در نبرد سراسری ما علیه جمهوری اسلامی. نبردی که با قدرت ادامه دارد.

امسال سالروز جمعه خونین، و همچنین سالروز قتل حکومتی مهسا، نمایش دیگری بود از قدرت اتحاد ما علیه یک حکومت زبون و درمانده. جمهوری اسلامی با تمام امکانات جهنمی اش برای مرعوب و سرکوب کردن ما بمیدان آمد و شکست خورد. در این سالروزها در کردستان اعتصاب عمومی شکل گرفت، در سیستان و بلوچستان اعتصاب عمومی سر بلند کرد، در ده ها شهر مردم به خیابانها آمدند، شعاردهی های شبانه اوج تازه ای گرفت، و به این ترتیب به تعرض قدرتمند دیگری علیه حکومت جمهوری اسلامی شکل دادیم. امروز حتی کودن ترین مقامات حکومتی میدانند که جانباختگان انقلاب هم دست از سرشان بر نخواهند داشت. هر مراسم سالگرد تبدیل خواهد شد به خاری در چشم حکومت و هر مزار عزیزان ما میعادگاهی خواهد بود برای رساتر کردن فریاد خشم و اعتراضمان علیه جانیان حاکم، علیه قاتلین عزیزان مان.

این آغاز دیگری، دور تازه ای در انقلاب زن زندگی آزادی است. انقلابی که تا بزیر کشیدن کل این بساط جهل و جنایت و سرکوب جمهوری اسلامی از پای نخواهد نشست.

قسم بخون یاران، ایستاده ایم تا پایان!

( متن کتبی پیام ویدئویی)

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *