جمیله علم‌الهدی نماینده بلاهت اسلامی - جلیل جلیلی

جمیله علم‌الهدی نماینده بلاهت اسلامی – جلیل جلیلی

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی، اخیراً در مخالفت با تدریس برخی رشته‌های علمی در مدارس و دانشگاه‌ها سخن گفته: “تمام کسانی که مثل من با دانشجو و دانش‌آموز سروکار دارند، می‌دانند که درس‌خواندن دانشجویان و دانش‌آموزان منجر به متدین‌تر شدنشان نمیشه، اگر برعکس نشه. یعنی ما برخی از رشته هامون، وقتی دانشجو وارد دانشگاه میشه چندتا سوره قرآن را حفظ است؛ ولی وقتی تمام میشه میره نمازش هم یادش میره بخونه یا کاهل نماز میشه.”

خانم علم‌الهدی کاملاً درست می‌فرمایند؛ تحصیل و آشنایی با علم و دانش منجر به متدین‌تر شدن و به بیان دیگر، خرافاتی‌تر شدن دانشجویان و دانش‌آموزان نمی‌شود. بلکه برعکس، موجب پودر شدن رسوبات خرافی در ذهنشان و فاصله‌گرفتن بازهم بیشتر آنها از دین و مذهب می‌شود.

این حقیقت دیگر بر همه‌کس روشن شده است که دین و مبلغین دینی همیشه در طول تاریخ و در همه جای جهان مخالف علم و دانش بوده‌اند، چرا که گسترش علم و دانش تمام احکام دینی را زیر سؤال می‌برد، موقعیت رؤسای دستگاه دین و مذهب را به چالش می‌کشد و آنها را از عرش اعلی بر زمین سفت می‌نشاند. مخالفت همسر رئیس‌جمهور ایران با تدریس برخی رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها هم دقیقاً از همین‌جا سرچشمه می‌گیرد.

البته ایشان خود را، به‌اصطلاح، به کوچه‌علی‌چپ هم می‌زند و نمی‌خواهد بگوید که دیگرکسی برای دین و آئین آنها تره هم خرد نمی‌کند. او حتماً می‌داند که قبل از ایشان محمد ذکایی، یکی از استادان حوزه علمیه قم، گفته بود که “در آینده‌ای نه‌چندان دور و با مرگ نسل‌های دههٔ ۴۰ به پایین، دیگر چیزی به نام مذهب و اعتقاد، در بین نسل‌های جوان، دیده نخواهد شد.” هم این، هم بیانات جمیله علم‌الهدی و دیگر مقامات حکومت اسلامی اعترافی است بر این ادعا که ایران آبستن یک رنسانس قوی ضداسلامی و ضد خرافات مذهبی است و لازم نیست منتظر مرگ نسل‌های دهه ۴۰ به پایین باشیم، همین‌الان انقلابی با شعار محوری زن زندگی آزادی براه افتاده است تا با سرنگونی جمهوری اسلامی، این حکومت مفت‌خوران و مرتجعین، دست تمامی قوانین و مقررات دینی را از دخالت در آموزش‌وپرورش و زندگی مردم کوتاه کند تا مردم ایران برای اولین‌بار نفس راحتی بکشند.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *