مهسا، نامزد جایزه انسانی - بهرام سروش

مهسا، نامزد جایزه انسانیت – بهرام سروش

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در میان اخبار هولناک جنگ دولت اسرائیل و حماس، جنگی تماماً ضد انسانی و علیه مردم هر دو کشور، خبرهای خوشی هم از جبهه کاملاً متفاوتی، از جبهه انسانیت و زندگی، از جبهه انقلاب زن زندگی آزادی علیه جمهوری اسلامی، بگوش می‌رسد. مهسا (ژینا) امینی و انقلاب زن زندگی آزادی از سوی پارلمان اروپا نامزد دریافت جایزه ساخاروف شده‌اند. جدا از سابقه سیاسی تاریخی این جایزه، صرف انتخاب مهسا امینی و انقلاب آزادی‌خواهانه مردم ایران به‌عنوان یکی از سه کاندید دریافت این جایزه، جاذبه جهانی اسم مهسا و قدرت این انقلاب را نزد جهانیان نشان می‌دهد.

اسم ژینا، همانطور که همان روز اول با دستخط روی سنگ مزار عزیزش نوشته شد، به‌سرعت به یک “رمز” و نماد تبدیل شد. نماد آزادی‌خواهی و انسانیت و سمبل برابری و رهائی زنان در برابر یکی از وحشی‌ترین حکومت‌های دوران معاصر. این جنبه انسانی و جهان‌شمول مبارزات مردم ایران و انقلاب زن زندگی آزادی است که با عمیق‌ترین خواست‌ها و امیال مردم دنیا ارتباط ایجاد می‌کند و آنها را به همبستگی با انقلاب مردم ایران می‌کشاند. ارتباطی چنان عمیق و ابراز همبستگی ای چنان پرقدرت که حتی دولت‌ها و نهادهایی را که اگر به حال خود گذاشته شوند معمولاً قبل از هر چیز نگران مصلحت‌های سیاسی و میزان سود و زیان معاملات خود هستند به عکس‌العمل وامی‌دارد.

“ژینا” نامی ترسناک برای قاتلان اسلامی حاکم بر ایران و سمبل زندگی، آزادی و برابری برای مردم جهان است. نامزدشدن مهسا (ژینا) امینی و انقلاب زن زندگی آزادی برای دریافت جایزه ساخاروف را به خانواده گرامی ژینا و مردم ایران تبریک می‌گویم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *