آتنا دائمی شایسته بیشترین احترام - پریسا پوینده

آتنا دائمی شایسته بیشترین احترام – پریسا پوینده

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

آتنا دائمی، زندانی سیاسی سابق پس از هشت ماه زندگی مخفی  درایران، تهدید خانواده و بازداشت خواهر و همسرش و شش ماه زندگی پُرمشقت و خطرناک درعراق، همراه با خواهرش انیسه به کانادا پناهنده شد.

آتنا در خبر خروج ناگزیرش نوشت: “در زندان به دلیل اعمال فشارهای نهادهای امنیتی و عوارضی که بر جسمم داشت بارها به بیماری ام اس مشکوک شدم اما سپاه و اطلاعات جمهوری اسلامی مانع تشخیص و درمان بیماری شدند”. او  پس از آزادی و آزمایشات مطمئن میشود که به ام اس مبتلاست و تهیه داروهای مفید و درمان موثر او غیرممکن بود.

آتنا مبارز راه آزادی و برابری و فعال خستگی ناپذیرحقوق کودکان و علیه اعدام نزدیک به هفت سال از بهترین سالهای زندگیش را در سیاه چالهای مخوف جمهوری اسلامی گذراند. سالهایی که میتوانست آینده و سرنوشت آتنا را به شکل دیگری رقم بزند. آتنا را دستگیر کردند اما مادر آتنا با حضورش مقابل زندان قرچک و اوین و لاکان، پدرش با پیام و مصاحبه وسپس خواهران آتنا در میدیای اجتماعی، کنار هزاران فعال و مدافع زندانی سیاسی، صدای آتنا شدند.

در تمام این سالها، آتنا فقط یک زندانی باقی نماند. او کسی بود که پیشاپیش اعتراضات جامعه علیه بی عدالتی، بی حقوقی مردم و اعدام، این قتل عمد دولتی، بارها دست به اعتراض، تحصن و اعتصاب زد و بارها مرگ بر جمهوری اسلامی را فریاد کرد.

در اعتراض به اعدام رامین حسین پناهی، زانیار مرادی و لقمان مرادی همراه با گلرخ  ایرایی دست به اعتصاب زدند و رژیم آدمکش جمهوری اسلامی بارها دست به پرونده سازی و پاپوش دوزی جدیدی علیه او زد. اما هیچ یک از تحرکات رژیم نتوانست آتنا و خانواده اش را به سکوت وادار کند.

آتنا پس از آزادیش صدای زندانیان سیاسی، خانواده هایشان، جنبش علیه اعدام و دادخواهی و انقلاب “زن، زندگی، آزادی” شد.

امروز آتنا با عزمی صد چندان راسخ تر در نبرد با جمهوری اسلامی به کانادا رسیده است. جهان باید تمام قد در مقابل آزادگی، شجاعت و مبارزات وی سر تعظیم فرود آورد. او شایسته بیشترین احترام ها و قدر دانیهاست. قبل از هر چیز برایش آرزوی سلامت و بهبود داریم و عهد میبندیم همراه آتنا برای سرنگونی جمهوری اسلامی و ساختن دنیایی برابر و آزاد لحظه ای درنگ نکنیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *