یلدا و چهارشنبه سوری کابوس حکومت - منظر دریاکناری

یلدا و چهارشنبه سوری کابوس حکومت – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۵۷۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گوید شب یلدا و چهارشنبه‌سوری در تقویم جمهوری اسلامی به “روز ترویج میهمانی و پیوند با خویشان” و “روز تکریم همسایگان” تغییر یافته‌اند. در ادامه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ایران در اعلامیه‌ای حذف شب یلدا و چهارشنبه‌سوری از تقویم کشور را تکذیب کرد. در این اعلامیه آمده که “شب یلدا” از تقویم حذف نشده و عنوان “روز ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان” هم‌زمان با ۳۰ آذر (شب یلدا) و در کنار آن در تقویم اضافه شده است.

فکرش را بکنید ما در آن طولانی ترین شب سال دور هم جمع شده باشیم و با هزار بدبختی یک هندوانه و مقداری انار و نیم کیلو آجیل خریده تا مثل هر سال جشنی بگیریم و خوش باشیم. حالا یک حکومتی پیدا شده که می گوید به آن شب، یلدا نگویید، اسمش را می گذاریم “روز ترویج میهمانی و پیوند با خویشان”. فقط یک عده تهی مغز که از قعر تاریخ به امروز پرتاب شده باشند می توانند بجای شب یلدا که تداعی کننده و تداوم دهنده شادی و خوشی و سرزندگی است، یک اسم من درآوردی و بی سر و ته را جایگزین آن کنند.

وضعیت اسلام را که دیدیم در چه موقعیتی قرار دارد. اگر هنوز کسی در دنیا یافت می شود که وضعیت زار اسلام را در ایران ندیده باشد، او را به مبارزات یک سال گذشته در ایران رجوع می دهیم که انقلاب زن زندگی آزادی چگونه تا خشکاندن ریشه اسلام پیش رفت و هنوز آتش به کاشانه اسلام زدن با عمق و خشم بی مانندی در جریان است.

چهارشنبه سوری هم در واقع نه فقط به خاطر وجود آتش که از نظر رژیم سمبل آتش پرستی است، بلکه همچنین به دلیل حضور گسترده مردم در خیابانها و ترقه بازی و آتشبازی و دست در دست هم دادن دختران و پسران  نیز علیه مذهب اسلام عمل می کند. این حضور گسترده مردم با فرهنگ شاد و همراه با سرخوشی وصف ناپذیر آتشی است که به جان این حکومت مرتجع می زند و هر ساله کابوس مرگ را پیش چشم حکومت برجسته تر می کند. معلوم نیست بعد از ۴۴ سال ممنوعیت چهارشنبه سوری حالا با تغییر این اسم  به “روز تکریم همسایگان” چه دردی از دردهای بی درمان رژیم درمان می شود.

فقط باید گفت: “ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می‌بری و زحمت ما میداری”. شما با اسلامتان و حکومت مافیایی مذهبی تان بر دروازه مرگ در انتظار نشسته اید.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *