اتحادی نامقدس در سرزمینی "مقدس" علیه مردم - محسن ابراهیمی

اتحادی نامقدس در سرزمینی “مقدس” علیه مردم – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۷۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در یک مستند تاریخی دیدم که اورشلیم یعنی سرزمین صلح. اسلامیون هم آن را بیت‌المقدس می‌نامند. از آسمان این سرزمین “صلح ” و “مقدس” هزاران بمب بر سر مردم غزه می‌بارد. ۷ اکتبر، ابتکار آدم‌کشی دست حماس بود و تا می‌توانست کشت و اسیر کرد. امروز ابتکار دست نژادپرستان حاکم در اسرائیل است و مشغول یکی از دهشتناک‌ترین قتل‌عام‌های تاریخ هستند.

اینجا سرزمین موعود یهودیان، قبله اول مسلمین و مقدس‌ترین مکان مسیحیان است. بی‌دلیل نیست که اینجا یکی از خونین‌ترین نقاط روی کره زمین است! دین به‌خودی‌خود منشأ شر و جنایت است. اما وقتی دین در خدمت سیاست قرار می‌گیرد انتظاری جز این که امروز بر سر مردم منطقه می‌آید نمی‌توان داشت. سه دین توحیدی، در جنگ و خشونت و آدمکشی جاری، ابزار مقدس و ایدئولوژیک اهداف زمینی و کثیف نیروهایی هستند که در عین خصومت علیه هم عملاً جنگی علیه بشریت راه انداخته‌اند!

اوضاع در منطقه و در خود اسرائیل به نفع حماس و جمهوری اسلامی پیش نمی‌رفت. در کنار مناسبات میان دول عربی و اسرائیل، مردم اسرائیل نتانیاهو و هم‌فکران مرتجعش را به چالش کشیده بودند. در ایران حکومت اسلامی ضربات سنگینی از انقلاب مردم خورده بود. “طوفان الاقصی” در ۷ اکتبر آگاهانه در حد یک عملیات “شوک و وحشت” طراحی شده بود با این انتظار که عملیات “شوک و وحشت” متقابل بتواند این اوضاع را به هم بزند. بی‌دلیل نیست که حکام اسرائیل فرصت را در هوا قاپیدند، “شمشیرهای آهنین” را از غلاف بیرون کشیدند و ۴۰ روز است که خون مردم غزه را می‌ریزند!

اسرائیل به‌عنوان قلدرترین چماق‌دار آمریکا و غرب در منطقه، در سیاست چماق و هویج بایدن برای مهار جمهوری اسلامی نقش مهمی دارد. اگر “طوفان الاقصی” با عملیات خونین‌تری مثل “شمشیر آهنین” پاسخ نمی‌گرفت، دیگر کسی این چماق و چماق‌دارش را تحویل نمی‌گرفت و بی‌دلیل نیست که آمریکا و دول غرب با تمام قوا زیر بغل نتانیاهو را گرفتند تا هر چه محکم‌تر مغز و بدن کودکان غزه را متلاشی کند.

جنگ دو قطب ارتجاعی و مذهبی منطقه، عملاً جنگی علیه یک قطب دیگر است؛ قطب سوم. همان قطبی که در اسرائیل علیه نتانیاهو به میدان آمده بود؛ در ایران علیه جمهوری اسلامی انقلاب راه انداخته است؛ و در کشورهای مختلف جهان خواهان قطع فوری نسل‌کشی نتانیاهو و شرکا در غزه است. در فرصتی دیگر جداگانه باید به این قطب سوم پرداخت.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *