حجاب‌بان‌ها و لو رفتن سند “خیلی محرمانه” – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۸۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روزنامه اعتماد روز شنبه تصویری از یک بخشنامه “خیلی محرمانه” وزارت کشور درباره حجاب‌بان‌ها را منتشر کرده‌ که نشان می‌دهد حضور این نیروها به درخواست خود وزارت کشور بوده است. در بخشی از این سند آمده که وزیر کشور خواستار برخورد با شهروندان بی‌اعتنا به حجاب اجباری و تصویربرداری از آنها شده است.

یادمان نرفته است که: احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی، در اوایل آذر ماه درباره عدم رعایت حجاب گفته بود: “ما مجوز خاصی برای این کار نداریم و حضور آنها تحت امر به معروف و نهی از منکر ظاهرا توسط گروه‌های مردمی انجام می‌شود.

“وقتی روزنامه اعتماد دست حکومت را رو می‌کند دیگر نمی‌شود جنایت سازمانیافته علیه زنان بی‌حجاب را تحت عنوان “وزارت کشور مجوز سرکوب نداده است” منکر شد.

اما چرا باید حکومت اسلامی اول اعلام کند ما دستور خاصی برای فعالیت‌های حجاب‌بان‌ها ندادیم و اینها گروه‌های مردمی‌اند که “آتش به اختیار” عمل می‌کنند. چه نیرویی و چه شرایطی باعث شده است که یک حکومت تا دندان مسلح با دهها هزار مزدور آدمکش حرفه‌ای دست به چنین مخفی‌کاری احمقانه‌ای بزند، مخفی‌کاری‌ای که معلوم بود خیلی زود رو می‌شود. مگر این جانیان نمی‌دانند در درون این حکومت این اوباش هیچ خبری محرمانه نمی‌ماند؟ پس فلسفه این که وقیحانه جنایت سازمانیافته و برنامه‌ریزی شده خودشان را انکار و حاشا می‌کنند باید دلیل روشنی داشته باشد. دلیل روشن است. روشن و خیره کننده همچون نور عالمتاب و اینجا پای مردمی به میان می‌آید که بر سر هر ذره از آزادی و انسانیت در نبردی سخت و سنگین علیه جمهوری اسلامی بسیج و متحد شده‌اند.

اتکای ما به این نیروی عظیم اجتماعی ما است که هر روز موج‌وار بر سر حکومت خراب می‌شویم، که همه طرح‌های ضد بشری‌اش یکی پس از دیگری از تاریکخانه اشباح حکومت بیرون می‌آید و توسط مردم در میدان مبارزه بر سرش کوبیده میشود.

جمهوری اسلامی در بدترین بحران سیاسی و هویتی و اجتماعی گیر کرده است. با محکوم کردن و به بند کشیدن هیچ بخش از مردمی که عزم نابودی‌اش را دارند نمی شود مانع این انقلاب رهایی‌بخش شد. پیام ما به دشمن این است: راه فرار ندارید. در محاصره ما مردم گرفتار آمده اید.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *