توماج، آینه تمام‌نمای انقلاب زن، زندگی، آزادی - محسن ابراهیمی

توماج، آینه تمام‌نمای انقلاب زن، زندگی، آزادی – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۸۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سخنان توماج صالحی در کلیپ ۱۵ دقیقه‌ای بعد از آزادی از زندان، آینه تمام‌نمای انقلاب “زن زندگی آزادی” است!

توماج از شقاوت شکنجه‌گران حکومت اسلامی خیلی گذرا سخن گفت: “من خیلی شکنجه شدم. دست‌وپای من را شکاندند… سعی می‌کردم با دستام جلوی ضربه‌ها را بگیرم که انگشتام می‌شکست… طولانی بود.” او که می‌داند در قلب ما مردم جای دارد، حتی دل‌داری‌مان داد: “امیدوارم ناراحت‌کننده نباشه برای شما… استخونه دیگه. جوش می خوره”!

او از مردم تشکر کرد. نه فقط به‌خاطر خودش، بلکه به‌خاطر همه معترضین در بند: ” تشکر از همه به‌خاطر اینکه از هر کسی که بهتون نیاز داره حمایت کردین… به‌خاطر اینکه بچه‌هایی که در حصر هستند را فراموش نکردید.”

توماج خطاب به مردم به‌پاخاسته‌ای که او را در صف اول قهرمانان خود ارج می‌گذارند گفت: “خیلی جاها به من می‌گن قهرمان. درصورتی‌که من یک آدم معمولی هستم. قهرمان شمایید که من را نجات دادید.”

توماج در باره بازجویان اطلاعات که حتی در زندان هم خود را بالاتر از قانون دانسته و “می‌خندیدند و می‌گفتند چی میگی؟ قانون دیگه چیه؟” اعلام کرد: “بالاتر از قانون فقط مردم هستند که اگر قوانین را نخوان تغییرش بدن. به‌خاطر اینکه کشور مال اوناست. آن قوانین باید برای رفاه اونا باشند. به جز مردم هیچ شخصی یا ارگانی نباید بالاتر از قانون باشه.”

سخنان توماج سرشار از امید به پیروزی است: “امیدوارم که روزهای خیلی خوبی برسه برامون. حالا شاید زمان ببره. ولی من اعتقاد دارم که بهش دست پیدا می‌کنیم و فکر می‌کنم یک ایران خیلی خوب و خفن بسازیم.”

توماج خطاب به مردمی که خیلی دوستش دارند و نگران سلامتی‌اش هستند اطمینان داد: “الان کمی میخوام خودم را بسازم. امیدوارم بهم فرصتش را بدید.”

سخنان توماج بعد از آزادی از زندان، سرشار از امید به آزادی از زندان بزرگ‌تر ایران، سرشار از شوق یک زندگی شایسته انسان و عزم برای ساختن آن است.

توماج نماد نسلی است که بر تارک انقلاب مردم می‌درخشد. نماد جسور، پرشور و آگاه نسلی و مردمی است که حکومت اسلامی را زیر پاهای استوارشان نابود خواهند کرد؛ که منتظر امام‌زمان نیستند همانطور که توماج در ترانه رپ “سوراخ‌موش بخر” فریاد زد: “منتظر ناجی نباش خبری تو راه نیست، نجات‌دهنده خودتی خودت قهرمانی، من و تو اگه ما بشیم بی‌کرانیم، ما منجی زمانه‌ایم امام‌زمانیم زمانیم، زمانیم! ”

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *