زن، مجرمی همیشگی در رژیم اسلامی! - عطیه نیک‌نفس

زن، مجرمی همیشگی در رژیم اسلامی! – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۵۸۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در گزارشی تحقیقی از خانه‌های امن زنان و اجبار برای به‌دنیاآوردن کودکان ناشی از تجاوز نشان‌داده‌شده که بارداری ناشی از تجاوز به‌اصطلاح “محارم” به یک معضل تبدیل شده است. در این گزارش به نقل از شیما قوشه، فعال حقوق زنان، نوشته شده است: “در یک مورد غیرمستقیم درگیر پرونده‌ای بودم، متجاوز از خانواده بود؛ اما در مورد سقط‌جنین هیچ اتفاقی نیفتاد و نوزاد به دنیا آمد.”

طبق قوانین اسلامی زنان مالک هیچ بخشی از زندگی‌شان نیستند و برای تمامی انتخاب‌هایشان باید اجازه فرد دیگری و آن‌هم طبق شرع اسلام را داشته باشند.

به‌تبع این قوانین سرکوبگرانه و زن‌ستیزانه، وضعیت زنانی که مورد تجاوز قرار می‌گیرند و به دنبال آن باردار می‌شوند به‌مراتب وحشتناک‌تر است که در میان آنها هستند زنانی که از خانواده و اقوام نزدیک خود (برادر، پدر، عمو، دایی و یا پدربزرگ) باردار شده‌اند. طبق قوانین اسلامی در موارد ذکر شده، زن مورد تجاوز قرار گرفته نه‌تنها به‌نوعی مجرم است؛ بلکه حق سقط‌جنینی که ناخواسته از مردی که حتی ممکن است از “محارم” او باشد را نیز ندارد.

و این قانون ضدانسانی ضمن اینکه می‌تواند طردشدن زنان از خانواده و به دنبال آن از جامعه را به دنبال داشته باشد، باعث بروز بحران‌های جبران‌ناپذیر می‌شود که می‌توان به‌عنوان‌مثال از خودکشی زنان و بی‌سرپرستی نوزاد متولد شده نام برد. قانون و دولت اسلامی نه‌تنها هیچ امکان و حمایتی برای زنان در این موارد در نظر نگرفته؛ بلکه برعکس با آنها همچون مجرمینی که هیچ حقی در تصمیم‌گیری ندارند برخورد می‌شود.

تا اسلام و رژیم اسلامی در قدرت است هیچ زنی به حقوق انسانی‌اش نمی‌رسد و همچنان باید شاهد چنین جنایاتی باشیم. اما راه‌حل همان است که زنان در طول ۴۵ سال عمر رژیم زن‌ستیز اسلامی و از سال گذشته با صدایی رساتر و عزمی جزم‌تر فریاد زدند، بله، همان “زن، زندگی، آزادی” که با هدف سرنگونی رژیم اسلامی برای تحقق رهایی زن از سرکوب اسلامی و به‌تبع آن جامعه‌ای انسانی، مبارزه‌ای متشکل را قدرتمندانه به‌پیش می‌برد.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *