رژیم و وعده دروغ افزایش حقوق بازنشستگان - شهلا دانشفر

رژیم و وعده دروغ افزایش حقوق بازنشستگان – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۵۸۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

وزیر کار: افزایش حقوق بازنشستگان امکان‌پذیر نیست.

روز ۷ آذر صولت مرتضوی وزیر کار دولت رئیسی در واکنش به مصوبه مجلس اسلامی برای “افزایش” حقوق بازنشستگان اعلام کرد که افزایش حقوق “امکان‌پذیر نیست” و “مطالبات صندوق‌ها” را به‌عنوان منبع انجام آن رد کرد و گفت که آنها بابت هزینه‌های انجام شده است.

مرتضوی درست می‌گوید. باندهای حکومتی صندوق‌های بازنشستگی را خالی کرده و اخیراً هم خبرش را دادند. خبری که بر اعتراضات بازنشستگان شدت داد. بدهکار اصلی نیز خود دولت است.

در برابر اعتراضات گسترده بازنشستگان، این نبض تپنده انقلاب، حکومت در مخمصه بدی گیرکرده است. بازنشستگان که با فریاد “شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد” پرچم اتحاد طبقاتی کارگری علیه فقر و فساد را هر روز برافراشته‌تر کرده و خود آفریننده این اتحاد مبارزاتی هستند. نمونه‌اش تجمع هم‌زمان روز گذشته بازنشستگان، پرستاران و کارگران شهرداری در اهواز با شعارهای پرشور اعتراضی است. اما مصوبه مجلس چیست؟

مصوبه مجلس اسلامی در ۳۰ آبان خبری شد و بندی الحاقی به برنامه تعرضی هفتم توسعه است. می‌کوشند با وعده اجرای همسان‌سازی در بازه زمانی سه‌ساله باقی تعرضاتشان از جمله طرح افزایش سن بازنشستگی را پیش ببرند. ولی دستشان رو است. از جمله شورای بازنشستگان ایران آن را خیمه‌شب‌بازی خوانده و با تأکید بر تداوم مبارزات نوشت: ” چرا هر زمان بحث احقاق حقوق پایمال شده بازنشستگان به میان میاید همه متولیان منابع را گم می‌کنید… منابع مالی برای مؤسسات، ارگان‌ها و نهادهای مذهبی و تبلیغاتی و صداوسیمای بی‌ربط به زندگی مردم هست که هر سال هم افزایش پیدا می‌کنند، اما برای افزایش حقوق کارمندان بازنشسته که الزام صریح قانون است وجود ندارد؟ ” فقط کف خیابان به دست میاد حقمون”.

در جامعه‌ای که مردم با اشکال مختلف مبارزاتی هر روزه تداوم انقلاب را فریاد می‌زنند، این مصوبات حکومتی در سراشیب سقوط است. جمهوری اسلامی نابود باید گردد.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *