حزبی برای تحقق یک جامعه انسانی - کاظم نیکخواه

حزبی برای تحقق یک جامعه انسانی – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۵۸۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

 ۳۰ نوامبر (۹ آذر) سی و دومین سالگرد تشکیل حزب کمونیست کارگری است. این حزبی است که به‌حکم برنامه و فعالیت‌ها و مبارزاتش، با قاطعیت آمال عمیق و انسانی اکثریت عظیم مردم را نمایندگی می‌کند. از آن دفاع می‌کند و برای آن تلاش می‌کند. این حزبی است علیه ستم و تبعیضات جنسیتی و قومی و ملی و تمام ستمگری‌های اجتماعی. این حزبی است که فعالانه از آزادی بدون قیدوشرط تشکل، بیان، تجمع، و آزادی عقیده و تفکر دفاع کرده و می‌کند. این حزبی است که اعدام را قتل عمد دولتی اعلام کرده و می‌خواهد این مجازات شنیع را تماماً از جامعه جارو کند. این حزبی است مدافع رفاه و زندگی انسانی برای تمام شهروندان. این حزبی است مدافع درمان و آموزش رایگان. این حزبی است مدافع تصمیم‌گیری مردم در سرنوشت جامعه از طریق شوراهایشان در تمام سطوح. این حزب مخالف یکه‌تازی دستگاه مذهب در زندگی مردم است.

اینها که اشاره شد بخشی از برنامه این حزب، برنامه “یک‌دنیای بهتر” است. این حزب تلاش می‌کند که بندبند این برنامه به عمل در بیاید.

قطعاً چنین تحولات عمیقی آرزوی همه کارگران و مردم است. موفقیت نهایی این حزب یعنی دیگر فقر و زندان و اعدام و ناامنی بر جامعه حاکم نباشد. یعنی کسی داغدار قربانی شدن عزیزانش به دست حاکمین نخواهد شد. کسی در محرومیت به سر نخواهد برد. کسی به دلیل عقیده و مذهب و بی مذهبی‌اش مورد تعقیب و آزار و توهین قرار نخواهد گرفت.

جریانات مدافع سیستم‌های استثمارگرانه و دیکتاتوری‌های موجود و سابق چنین تبلیغات می‌کنند که این نوع خواست‌ها خیال‌پردازی و غیرممکن است. اینها را می‌گویند تا مردم را به تمکین به وضع موجود بکشانند.

از زمان برده‌داری تا کنون تمام تحولات پیشرو تاریخ با چنین تبلیغاتی روبرو شده اما بخش پیشرو مردم راه خود را رفته و با انقلابات مردمی سیستم‌های برده‌داری و زمین‌داری و عقب‌مانده را کنار زده‌اند. امروز نیز جامعه ایران با انقلاب زن زندگی آزادی نشان می‌دهد که مطلقاً وقعی به این نوع نمی‌شود‌ها نمی‌گذارد. این جامعه‌ای است که می‌خواهد خود را از شر حکومت خونخوار و چپاولگر اسلامی و کل سیستم ستم و استثمار خلاص کند. برای تحقق چنین تحولی باید در حزبی چون حزب کمونیست کارگری متشکل شد و با ادامه انقلاب در راه برپایی جامعه‌ای انسانی گام گذاشت. زنده‌باد انقلاب انسانی برای جامعه انسانی! زنده‌باد حزب کمونیست کارگری!

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *