معرکه‌گیری یک شکنجه‌گر! - محسن ابراهیمی

معرکه‌گیری یک شکنجه‌گر! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۹۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“مستند” پرویز ثابتی یک معرکه تمام‌عیار است که فقط از عهده یک شکنجه‌گر حرفه‌ای نظام سلطنتی و معرکه‌گیری قالتاق سیاسی ای به نام علی حمید بر می‌آید و برای چنین معرکه‌ای چه جای مناسب‌تری از شبکه “من و تو”؟!

در این “مستند”، رئیس “اداره امنیت داخلی” ساواک، شکنجه‌گر معروف نظام سلطنتی ساقط شده را پشت دوربین نشاندند تا خودش و شکنجه سیستماتیک مخالفین در ساواک تحت سرپرستی‌اش را تطهیر کند و در باره شریف‌ترین انسان‌هایی که علیه دیکتاتوری سلطنتی مبارزه می‌کردند اراجیف ببافد.

خمینی در ادامه یکی از کثیف‌ترین معامله‌های سیاسی قرن بیست میان دول غرب، ارتش و جریان ملی- اسلامی سرکار آمد. یک مرتجع تا مغز استخوان ضد کمونیست که کار ناتمام شاه در سرکوب و کشتار کمونیست‌ها را به فرجام برساند. خمینی از نظام سلطنتی سه ارثیه تحویل گرفت: ارتش که همراه خلخالی برای کشتار مخالفان، مخصوصاً کمونیست‌ها در کردستان سنگ تمام گذاشت؛ بازجویان و شکنجه‌گران اداره سوم ساواک تحت ریاست پرویز ثابتی که جزو مهم از ساوامای جمهوری اسلامی شدند؛ و بالاخره لیست وسیعی از مبارزان علیه دیکتاتوری سلطنتی که اتفاقاً در صف اول مبارزه علیه نظام اسلامی هم بودند و تعداد زیادی اعدام شده‌اند.

پرویز ثابتی در این معرکه‌گیری تأکید می‌کند که شاه ساقط شد؛ چون توصیه‌های او برای سرکوب خونین‌تر را جدی نگرفت. به نظر می‌رسد که او به سپاه پاسداران خط می‌دهد که در سرکوب انقلاب قاطع‌تر عمل کنند. لابد با این توهم ابلهانه که شاید به کمک سرداران سپاه – که به نظر رضا پهلوی وجودشان برای امنیت مملکت ضروری است – بتوان انقلاب زن زندگی آزادی را هم مثل انقلاب ۵۷ قیچی کرد و رضا پهلوی را سرکار آورد!

رونمایی از شکنجه‌گری به نام پرویز ثابتی وسط انقلاب “زن زندگی آزادی” در تجمع سلطنت‌طلب‌ها و ادامه آن با معرکه شبکه “من و تو” مربوط به یک چنین آرزو و توهمی است. نمی‌فهمند که اگر حکومت اسلامی سرکار نبود، امروز به‌جای حمید نوری، پرویز ثابتی محاکمه می‌شد. نمی‌فهمند که شکنجه و اعدام و جنایت مشمول مرور زمان نمی‌شوند و زندانیانی که توسط هر دو رژیم شکنجه شده‌اند و تعدادشان هم خیلی زیاد است می‌توانند شکنجه‌گران هر دو رژیم را به‌پای میز محاکمه بکشند و بالاخره از سر کودنی سیاسی نمی‌فهمند که غیرممکن است به نسل ساریناها و توماج‌ها و سپیده قلیان‌ها، شاه و ساواک شاهنشاهی حقنه کرد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *