بهائیان و یهودیان در دو دوره تاریخی - پتی دبونیتاس

بهائیان و یهودیان در دو دوره تاریخی – پتی دبونیتاس

مندرج در ژورنال شماره ۵۹۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خبر این است: “شش زن بهائی بازداشت‌شده در همدان در سلول انفرادی، تحت بازجویی و محروم از ملاقات حضوری هستند”. با گذشت بیش از ۲۶ روز از بازداشت این شش نفر در همدان، بازجویی از آن‌ها به دلیل “تبلیغ علیه نظام” و “تشکیل کلاس و گروه غیرقانونی بهائی”‌ ادامه دارد.

این شبیه تصویری است که ما در هزاران فیلم سینمایی و انبوه کتاب های منتشر شده در جهان درباره یهودیان در دوران فاشیسم هیتلری در آلمان دیده و شنیده ایم. منطق فاشیست‌های هیتلری و حاکمان ضد بشر اسلامی در ایران یکی است. یکی با نژاد آریایی و برتری‌طلبی ژنتیکی و خونی‌اش یهودیان را “نجس”، “نژاد پست” و لایق مرگ در اردوگاههای مرگ میدید و دیگر بهاییان را به دلیل ایدئولوژی اسلامی و ارتداد از اسلام، سزاوار مرگ و نیستی و زندان و شکنجه میداند. داستان یکی است. کاراکتر انسانی هم فرقی با هم ندارد. تنها زمان و مکان تغییر کرده است.

اگر دولتهای جهان و همه مردم انساندوست و آزاد اندیش جهان در اعلام انزجار از فاشیسم هیتلری چیزی کم نگذاشتند، وقت آن رسیده است که همه نهادهای بین‌المللی و دولت‌ها و همینطور مردم جهان کنار مردم ایران قرار گیرند و با تمام توان در دفاع از بخشی از شهروندان ایرانی که بجرم اعتقادات خود مورد تعرض بی سابقه و  مدام توسط این حکومت “اسلامو – فاشیست” قرار دارند قد علم کنند.

تنها در این صورت است که بهائیان در ایران می‌توانند نفس راحتی بکشند و از حق برابر شهروندی برخوردار باشند. رهایی قطعی و همه جانبه البته سرنگونی این حکومت و برقراری یک جامعه آزاد و انسانی و برابر است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *