درگذشت شاهرخ خواننده پاپ ایرانی - سیما بهاری

درگذشت شاهرخ خواننده پاپ ایرانی – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۵۹۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شاهرخ شاهید متولد ۱۰ آذر ۱۳۲۸ بود و در حالی که ماه‌ها درگیر بیماری سرطان بود، دو روز بعد از سالگرد تولدش، ۱۲ آذر، در شهر لس‌آنجلس درگذشت.

شاهرخ سال گذشته در جریان جنبش “زن، زندگی، آزادی” با انتشار پیام‌هایی از این اعتراض‌ها حمایت کرده و آن را “انقلاب” خوانده بود. در یکی از این پیام‌های ویدئویی که به نظر می‌رسد روی تخت بیمارستان ضبط شده بود، او از این که نمی‌توانست در تجمع‌های ایرانیان در حمایت از اعتراض‌ها حضور داشته باشد، ابراز تاسف کرده بود. با آغاز اعتراض‌های سراسری ۱۴۰۱ در ایران در یکی از این پیام‌های او با تقدیر از جوانان، از سایر مردم خواست به خیابان‌ها بروند و از جوانان حمایت کنند.

خوانندگان نسل قدیم، حالا با هر سبک و ریتمی که می خوانند در کنار همکاران خود در ایران و دیگر نقاط جهان یک آهنگ را به زیبایی می خوانند و آن هم سرنگونی جمهوری اسلامی و پیروزی  بر حکومت تبهکار اسلامی است.

شاهرخ در یکی از مصاحبه‌هایش در جریان انقلاب زن زندگی آزادی می‌گوید: “مطمئن است روزی در ایران دادگاهی برای محاکمه سران جمهوری اسلامی تشکیل خواهد شد”. دیدن این آینده برای سران حکومت یک حقیقت محض است که شاهرخ به خوبی آن را می دید و به آن ایمان داشت.

ما در غم از دست دادن شاهرخ به این فکر نمی‌کنیم که این خواننده پاپ، چه سبک و سیاقی در خوانندگی داشت، آیا سبکش مورد رضایت یا قبول ما بود یا نه. از نظر فکری شبیه یا نزدیک به ما بود یا نه. شاهرخ در کنار مردم بود و این جنایت سازمان یافته “عفریت مرگ” حکومت اسلامی را بر نمی‌تابید و برای سرنگونی این حکومت همراه مردمی بود که بلند شده‌اند تا تکلیف این حکومت و تحجر حاکم را روشن کنند. ضمن تسلیت به بازماندگان شاهرخ، رویایش را در سرنگونی این رژیم و ایجاد یک جامعه آزاد و برابر و انسانی دنبال می کنیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *