حجاب بانان مخفی و بی حجابهای علنی - کیوان جاوید

حجاب بانان مخفی و بی حجابهای علنی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۹۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جلسه تولیدکنندگان “حوزه حجاب” در کاخ سعدآباد تهران با صورتهای پوشیده شده واکنش های جالبی در مدیای اجتماعی برانگیخته است.

از جمله زُهیر موسوی، روزنامه‌نگار، با اشاره به اینکه صورت‌های افراد حاضر در این عکسها پوشانده و محو شده، در شبکه ایکس نوشت: “مگه جلسه کارتل مواد مخدر بوده که صورت‌ها رو پوشوندید؟”

علی برهانی، روزنامه‌نگار، نیز با انتشار تصویر این جلسه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: “یکی از پایه‌های استمرار حجاب اجباری، اعضای مافیای حجاب هستن که از ادامه وضع موجود با رانت‌های نجومی بهره می‌برند و دستانشان به خون مهسا امینی‌ها و آرمیتا گراوندها آغشته است.”

این نشست مافیای حجاب را برای یک لحظه به حال خود واگذاریم و سراغ آن طرف تصویر از جامعه ایران برویم. بله آن سوی تصویر. بی حجابها، این نسل شجاع چیزی برای از دست دادن ندارند و می‌خواهند در جنگ تاریخ سازی که شروع کرده‌اند همه زندگی را بچنگ آورند. بی حجاب‌ها نه تنها صورت‌ها که موهای خود را هم نمی‌پوشانند. نه تنها موها که لباس‌های بی‌ریخت اسلامی، این پرچم خونین اسلام را هم به تن نمی‌کنند. نه تنها انواع مانتو ها در سایز ها و در رنگهای مرده که نشاطی از زندگی در آنها نیست جزو استایل این زنان نیست بلکه زنان در ابعاد سراسری و میلیونی در خیابانها بی‌حجاب رژه می‌روند، پای می‌کوبند و حریف می‌طلبند. حامیان و سنگربانان مدافع این زنان جسور نیز بخش اعظم مردان و جوانان هستند.

حالا باز هم به حجاب‌بانان مخفی شده در پشت حجاب بازگردیم. این “کارتل مواد مخدر” حکومتی که از در و دیوار همسایه خودش هم وحشت دارد و میداند آفتاب کم فروغ عمر حکومتش بر لب بام است معلوم است که باید مخفی باشد. فکر می‌کنند اینطور می‌توانند هم بخورند و بچاپند و خون بپاشند و هم بعدا که نوبت فرارشان شد شناسایی نشوند.

این دو تصویر آینه تمام‌نمای آن حقیقت بزرگی است که در ایران جریان دارد. به این نبرد برای همه زندگی در برابر حکومت پاسدارِ مرگ و نیستی خوش آمدید. آینده از آن ما است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *