ترویسم اسلامی و فاشیسم از هم تغذیه می کنند - محسن ابراهیمی

تروریسم اسلامی و فاشیسم از هم تغذیه می کنند – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۹۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز شنبه ۱۱ آذرماه، در شهر پاریس، شخصی با چاقو به عابرین یورش برد و با فریاد الله اکبر یک نفر را کشت و دو نفر دیگر را زخمی کرد. سه سال پیش هم یک تروریست اسلامی به معلمی به نام ساموئل پتی حمله کرد و با فریاد الله اکبر سرش را برید! ساموئل پتی، کاریکاتور محمد در مجله طنز شارلی ابدو را در کلاس آزادی بیان به دانش‌آموزانش نشان داده بود. قتلهای مشابه با تحریک جریانات اسلامی و با فریاد الله اکبر مختص به فرانسه نیست و در کشورهای دیگر هم رخ داده است!

دو هفته پیش هم یک خبر در صحنه سیاسی اروپا شهروندان زیادی را بشدت نگران کرد. خیرت ویلدرس، رهبر ضد مهاجر حزب دست راستی “برای آزادی” به بزرگترین حزب پارلمان در هلند تبدیل شد. کسی که به نام کاهش اثرات اسلام درهلند، میخواهد جنگ صلیبی علیه مهاجرینی راه بیاندازد که اتفاقا خیلیهاشان از دست تروریسم اسلامی فرار کرده اند. تحرک راست افراطی هم مختص هلند نیست. فرانسه و اتریش و ایتالیا و مجارستان هم شاهد تحرک راست افراطی ضد مهاجر بوده اند.

تروریسم اسلامی و فاشیسم از همدیگر تغذیه می کنند. روشن است که تعرض احزاب حاکم به معیشت اکثریت کارگر، زدن از خدمات اجتماعی و بیکارسازی به نفع صاحبان سرمایه، مثل همیشه بهترین شرایط برای احزاب دست راستی فاشیست فراهم کرده است که در افکار عمومی، مهاجرین و پناهجویان را مسبب بیکاری و غیره معرفی کنند.

اما قتل شهروندان بیگناه در کوچه و خیابان توسط اسلامیستها و کشتن شهروندان با فریاد الله اکبر بهترین فضا را فراهم کرده است تا احزاب فاشیستی، به نام امنیت شهروندان در مقابل تروریسم اسلامی نیرو جذب کنند. عامل اصلی نیروگیری احزاب فاشیست، تروریسم اسلامی است که زمانی به کمک خود دول غرب در ایران و افغانستان سرکار آمد و با حمایت احزاب حاکم در کشورهای غرب مسجد راه انداخت و از گتوهای مهاجرین و پناهجویان نیرو جذب کرد تا وقت خودش قدرتنمایی کند و برای قتل “کفار” به نام مقدسات تحریک راه بیاندازد.

ما ایرانیان مهاجر و پناهنده، با حضور گسترده خود  در جریان انقلاب زن زندگی آزادی در خیابانهای کشورهای غرب علیه جمهوری اسلامی در ایران، نشان دادیم که اکثریت عظیمی از پناهجویان و مهاجرین در صف مقدم مقابله با تروریسم اسلامی، مدافع آزادیهای بدست آمده در غرب و جزو مهمی از نیروی بزرگ شهروندان سکولار در این جوامع هستیم که میتوانند در عقب راندن تروریسم اسلامی و احزاب فاشیستی نقش موثری ایفا کنند.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *