تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث پالایشگاه نفت آبادان - حزب کمونیست کارگری ایران

تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث پالایشگاه نفت آبادان – حزب کمونیست کارگری ایران

مندرج در ژورنال شماره ۵۹۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

امروز شانزدهم آذرماه کارگران ارکان ثالث نفت پالایشگاه نفت آبادان در اعتراض به وضع استخدامی خود و تبعیض‌ها، و در اعتراض به نپرداختن مطالبات معوقه و عدم پاسخگویی به خواست‌هایشان دست به تجمع زدند. تبدیل وضعیت استخدامی و حذف شرکت‌های پیمانکاری و در همین راستا رفع تبعیض در پرداخت‌ها و افزایش سطح حقوقها خواست اصلی و کلیدی این کارگران است. دیگر مطالبات اعلام شده فوری این کارگران عبارت‌اند از: اصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل از ابتدای سال جاری، پرداخت دستمزدهای معوقه و رفع اشکالات لیست بیمه، صدور نفت کارت و بن کارت و نیز دریافت تسهیلات با شرایط برابر با دیگر ارکان استخدامی.

در این حرکت اعتراضی کارگران با سردادن شعارهای اعتراضی خود علیه فساد و تبعیض، اقدام رئیس پالایشگاه و مدیران نفت را در تبدیل وضعیت استخدامی چند نفر از خودی‌ها و سفارش شده از بالا را مورد اعتراض قرار داده، و خواستار تبدیل وضعیت تمامی کارگران شدند.

پالایشگاه آبادان یک کانون داغ اعتراض علیه وجود پیمانکاران چپاولگر در مراکز نفتی است. حزب کمونیست کارگری ضمن اعلام حمایت از اعتراضات کارگران ارکان ثالث نفت با خواست مهم حذف شرکت‌های پیمانی همه کارگران در سراسر نفت را به پشتیبانی از این مطالبه که خواستی سراسری است فرامی‌خواند.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *