قتل آخوند میلیاردر و اعدام ضارب - کیوان جاوید

قتل آخوند میلیاردر و اعدام ضارب – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۰۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز چهارشنبه ۲۱ آذر، خبرگزاری رسمی قوه قضائیه جمهوری اسلامی از اجرای حکم اعدام محمدرضا حبیبیان، ضارب عباسعلی سلیمانی، نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری خبر داد که اردیبهشت‌ماه امسال با شلیک گلوله از پا درآمده بود.

آنچه در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای یافته بود حکایت از این داشت که در روز حادثه عباسعلی سلیمانی برای دریافت سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وجه نقد به بانک ملی بابلسر مراجعه کرده و رئیس بانک اعلام می‌کند این میزان وجه در بانک موجود نیست. طبق روایات، عباسعلی سلیمانی با عصبانیت اعلام می‌کند که ۴۲۰ میلیارد تومان در این شعبه پول دارد.

فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد نشان میدهد محمدرضا حبیبیان به سوی این آخوند میلیاردر می‌رود و با شلیک گلوله او را به قتل می‌رساند. می‌گویند ضارب محتاج پولی بود که یک شانه تخم مرغ برای خانواده‌اش بخرد.

ضارب وجود فقر خود و خانواده‌اش را در وجود این آخوند میلیاردر می‌بیند که چنین ثروت بادآورده‌ای دارد و از روی انزجار و خشم به او شلیک می‌کند. این تنها یک خشم فردی نیست بلکه نمونه‌ای از خشم مردمی است که شیره جانشان توسط این حکومت مکیده شده است و انگیزه کسانی که مرتکب چنین قتل‌هایی می‌شوند قابل درک است. اتفاقاتی نظیر این، خصوصا در شرایطی که کنترل حکومت بر جامعه کمتر شود به مراتب و در دفعات بیشتر تکرار خواهد شد. این خشم عمومی مردم را کسی و نیرویی نمی‌تواند در شرایط خلاء قدرت کنترل کند. برای هر چه کمتر کردن قتل در جامعه باید زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، روانی و فرهنگی این معضل اجتماعی را ریشه‌کن کرد.

در پاسخ به هلاکت این آخوند، حکومت محمدرضا حبیبیان را به دار کشید تا از نظام دزدسالار خود محافظت کند. این تنها راه رژیم در تقابل با جامعه در حال انفجار و انقلاب است. همینجا در مخالفت با اعدام، این قتل عمد دولتی تاکید کنم که حزب کمونیست کارگری در برنامه‌اش به صراحت اعلام کرده است که مخالف اعدام است و در هیچ شرایطی و با هیچ توجیه و بهانه‌ای اعدام را مجاز نمی‌داند و هیچ حکومتی حق ندارد جواب قتل را با اعدام بدهد. جامعه‌ای که باید با سرنگونی این حکومت ساخته شود، برابری بزرگترین شاخص آن است و زندگی مردم با آن سنجیده خواهد شد. در این جامعه قتل و خشونت به حداقل می‌رسد و مجازات اعدام لغو می‌شود. حرکت و هدف انقلاب زن زندگی آزادی در این مسیر است.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *