روابط عمومی مقدس - پتی دبونیتاس

روابط عمومی مقدس – پتی دبونیتاس

مندرج در ژورنال شماره ۶۰۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

کلیسای کاتولیک اسپانیا آمار بدست آمده از تحقیقاتی در رابطه با کودکانی که توسط کشیش ها مورد سو استفاده قرار گرفته بودند را منتشر کرد. در این مدارک ۲۰۵۶ قربانی شناسایی شده اند. بیانیه کلیسا افزوده است که “کلیسا متعهد به شناسایی تمامی موارد است.”

به نظر مو لای درزش نمی رود و واقعی به نظر می رسد، اینطور نیست؟ البته فقط تا وقتی که به یاد بیاورید که سه ماه پیش، بازرس ملی اسپانیا ارقامی را از نظرسنجی که سفارش داده بود منتشر کرد. از میان بیش از ۸۰۰۰ مصاحبه شونده  ۰,۶ درصد اظهار داشتند که توسط یکی از روحانیون مورد آزار جنسی قرار گرفته اند. این معادل بیش از ۲۰۰۰۰۰ بزرگسال است که از سال ۱۹۴۰ در کودکی مورد آزار قرار گرفته اند.

آنچه که سکوت در مورد تعداد وحشتناک قربانیان را شکست این اعداد و ارقام صریح بود. کلیسا برای مقابله با این چیزی در چنته نداشت و هیچ یک از مُسکن های مقدسش قادر به بی‌حس کردن  جامعه در مقابل این درد نبود. و دست آخر با پوشیدن یک ردای ظاهرا متمدنانه آمار و ارقام خود را تولید کرد؛ اَجی مَجی، لا تَرَجی!

اینک کلیسا است که آنچه در آن مهارت دارد را به نمایش می گذارد: به کار انداختن دستگاه روابط عمومی خود با تمام قوا. کلیسا نیازی به تبرئه شدن احساس نمیکند. واکنشش از سر غریزه اصلی بقا است. به اینصورت متوجه میشویم که درجه متمدن بودن کلیسا چیزی فراتر از متوسط درجه تمدن غارنشینان نیست. تفاوت تنها در اینجاست که کلیسا در مدیریت تصویر سازی عمومی خود بسیار کار کشته تر و ابزار و نفوذ  آن بسیار فراتر از آن چیزی است که انسان غارنشین می توانست حتی در خواب ببیند.

این یک ترفند برای فرار از پاسخگویی در مورد میزان واقعی سوء استفاده های به وقوع پیوسته و تلاشی مداوم برای سرپوش گذاشتن بر آنها است. اگر احساسات مردم علیه کلیسا به قلیان نیامده بود و خشم عمومی دامن این مردان متجاوز خدا را نگرفته بود نه کلیسا در مورد این وقایع تحقیقاتی انجام میداد و نه دولت اسپانیا.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *