حجاب و ماشین ترمز بریده حکومت - کیوان جاوید

حجاب و ماشین ترمز بریده حکومت – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۰۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز جمعه اول دی ماه خبر رسید که: “مأموران پلیس اماکن تهران شهر کتاب مرکزی این شهر را به‌دلیل عدم رعایت حجاب اجباری مشتریان آن پلمب کردند.”

جمهوری اسلامی فقط از بی‌حجابی زنان نیست که جانش به لب رسیده، از وجود زنان هم هست که به مرز جنون رسیده است. زنانی که پا از خانه بیرون می‌گذارند و در زندگی اجتماعی با چنگ و دندان موانع را یکی پس از دیگری کنار می‌زنند و به پیش می‌روند، بلای جان این‌ریش درازان بی‌ریشه شده‌اند. نبرد نابرابری است اما در این نبرد اجتماعی زنان تنها نیستند. مردان مدرن و آزادیخواه که با فرهنگ برابری‌طلبی بار‌آمده اند در کنار زنان ایستاده و برای رسیدن به همه آزادی و گذر از سد جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی باز نمی‌ایستند.

سیر قدم به قدم پیشروی زنان در این چند دهه، که در این یک سال و اندی گذشته نیز به اوج رسیده است را می‌شود به خوبی دید و به این باور رسید که مردم در تسخیر سنگرهای بیشتر سازمان یافته‌تر عمل می‌کنند. نمونه اعتراف وزیر ارشاد حکومت که گفت: “تعداد زنان بی‌حجاب در تهران بیشتر از ۱۳ تا ۱۵ درصد نیست”، گویای این واقعیت است این حکومت که استاد اعظم دروغگویی است تا همینجا مجبور شده است به چنین آماری از زنان بی حجاب یعنی بیش از نیم میلیون بی‌حجاب در تهران اعتراف کند. همین اعتراف به ما می‌گوید که پلمب “شهر کتاب مرکزی” و هزار طرح و برنامه ریز و درشت دیگر راه به جایی نمی‌برد و درد بی‌درمان رژیم را درمان نمی‌کند. وضعیت جمهوری اسلامی شبیه به موقعیت آن راننده مستی است که با ماشین قراضه و بی‌ترمز در مسیری  پُر از برف و بوران با دره هایی عمیق در دو سوی جاده در حرکت است. پیش بینی سقوط به ته دره فنا در چنین موقعیتی امری است محتمل.

شاید آن آینه تمام‌نمایی که آینده جمهوری اسلامی در آن به روشنی و شفافیت تمام نمایان باشد زیر حجاب سرکوب و کشتار و زندان آنچنان که باید به خوبی بر همگان آشکار نباشد. اما همه تحلیل‌ها و تمام شواهد موجود نشان میدهد که این رژیم درمانده‌تر و بی‌آینده‌تر از آن است که بتواند در برابر عظمت آنچه مردم می‌خواهند یارای مقاومت داشته باشد. هر سنگری که بدست ما فتح می‌شود رژیم اسلامی را یک قدم دیگر به دره سرنگونی نزدیکتر  می‌کند پس به پیش برای پیشروی‌های بیشتر.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *