مقابله دانش آموزان با جذام دین - منظر دریاکناری

مقابله دانش آموزان با جذام دین – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۶۱۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

همزمان با تشدید تلاش جمهوری اسلامی برای افزایش آموزش‌های ایدئولوژیک دینی و سیاسی در مراکز آموزشی، گزارش منابع خبری از مدارس ایران، حاکی از بی‌علاقه بودن دانش‌آموزان به “درس‌هایی مانند دینی” است. رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی اعلام کرد: “زنگ نماز” در همه مدارس و در تمامی مقاطع تحصیلی الزامی است.

نرگس ملک‌زاده، از معلمان مدارس تهران می گوید: اکنون برخلاف سال‌های قبل “دانش‌آموزان حرف‌های خودشان را می‌زنند و دیگر آن ترس و اضطراب گذشته را ندارند”.

درست در همین زمانه ای که ما زندگی می کنیم، مذهب با صرف تریلیون ها دلار چون طاعون به جان بشریت افتاده است؛ درست در این زمانه که در یک گوشه از جهان یک حکومت از نان شب مردم می زند تا صرف دستگاه مافیایی مذهب کند؛ درست در همین روزها که با کمبود ۲۰۰ هزار معلم در مدارس ایران روبرو هستیم ۳۰۰۰ آخوند روانه مدارس کرده اند. آری در این اوضاع جمهوری اسلامی به بزرگترین شکست سیاسی ایدئولوژیک خود در برابر دانش آموزان مدارس اعتراف می کند. این البته یک شکست معمولی و زودگذر نیست. مختص به طرح و گوشه ای از یک سیاست معمولی هم نیست که حکومت بگوید برای رسیدن به آن اهداف بزرگ مسیر را تغییر میدهیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

این شکست مذهب در ایران یک رنسانس عظیم و بیاد ماندنی ضد دینی است که برای همه اعصار و فراتر از ایران بازتاب جهانی پیدا می کند. این شکست کل روبنای فکری متفکرین و جنبش های سیاسی است که از دیکتاتوری و مذهب بعنوان دو رکن لازم و ملزوم هم برای انقیاد جامعه استفاده کرده اند. آنجا که سرنیزه به تنهایی نتواند مردم را مرعوب کند، مذهب وارد عمل می شود تا تمامی مصیبت ها و بلایا به تقدیر الهی نسبت داده شود تا روزگار خوش آن طبقه ای که بر فقر مردم در اقیانوس خوشبختی می راند تامین و تضمین گردد.

این ورق به یُمن افشا شدن ماهیت مافیای مذهب در ایران و به دلیل آشنایی بیشتر و وسیع‌تر مردم در ایران با آنچه در جهان معاصر می‌گذرد، برگشته است و نه تنها بی‌دینی را به یک نُرم در زندگی مردم تبدیل کرده که مبارزه با دین به منظور در هم کوبیدن و از صحنه روزگار محو کردن آنرا در دستور کار خود قرار داده است. در این نبرد سهمگین جای حزب کمونیست کارگری نمونه و برجسته است. با سیاست دین‌زدایی این حزب آشنا شوید.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *